PDA

Zobacz pełną wersję : Pomoc w ocenie projektu Systematyczny



Rodia
26-01-2011, 09:19
Witam,
zależy mi na względnie niedużym i energooszczędnym domu i wydaje mi się, że ten spełnia moje warunki http://projekty.lipinscy.pl/Systematyczny/. Jednak zawsze zupełnie nie znam się na ocenie funkcjonalności budynku na podstawie projektu - czy ktoś mógłby mi pomóc w tej kwestii?
Chcę po prostu wiedzieć, czy w tym domu będzie się 'wygodnie mieszkać' Z góry dziękuję za pomoc!

KrzysztofLis2
27-01-2011, 07:33
Ja bym tylko kotłownię 1.5 zamienił miejscami z łazienką 1.6, ale to szczegół. ;)

orko
27-01-2011, 21:15
No nie powiem ciekawy styl ma architekt. W energooszczędnym domku umieszcza rekuperację i dwa kominy - pewnie dla ozdoby :)

KrzysztofLis2
28-01-2011, 07:37
Energooszczędny, czy nie, kominek dzisiaj musi być. No a drugi komin dla kotła w pomieszczeniu gospodarczym też jest niezbędny.

Rodia
04-02-2011, 11:26
Acha, dziękuję za wskazówki. Czyli większych grzechów brak?
Sorry, że tak się upewniam, ale dom to nie jest błaha sprawa.

mk_kosa
30-03-2011, 08:38
Witaj, zakupiłem projekt budynku i zaczynam budowę dosłownie "na dniach". Wybór padł akurat na ten budynek po długich poszukiwaniach. Co przekonało mnie do tego projektu - sporo argumentów jest mocno subiektywna, a główne to:
- nieduża powierzchnia (miało być w granicach 100m2),
- dobra orientacja wg stron Świata (przeszklona fasada wypada na naszej działce dokładnie na południe),
- zwarta i "prosta" bryła,
- "nowoczesny" wygląd,
- brak garażu lub możliwość jego usunięcia,
- odizolowane od salonu i z drzwiami pomieszczenie kuchni.

Wprowadziliśmy podczas adaptacji kilka zmian, wspominają o nich nawet poprzedni uczestnicy dyskusji:
- zamiana miejscami pomieszczenia kotłowni i łazienki,
- nieco przesunięte kominy od kominka i w kotłowni,
- wydzielony, dodatkowy pokój na piętrze (kosztem dwóch pozostałych),
- inne drobne.