PDA

Zobacz pełną wersję : Nie mogę zdecydować się na rodzaj ogrzewania...pomóżcie...



Gregoroslaw
01-02-2011, 12:13
Witam wszystkich!

Wiem, że takie tematy już były, ale każdy dom jest inny. Chodzi mi o RODZAJ OGRZEWANIA.

Dom - 180 mkw plus garaż 19mkw (ta część nie ogrzewana).

Od razu mówię, że jestem zielony w tych sprawach - to mój pierwszy dom i nigdy się tymi sprawami nie interesowałem.
Proszę o radę jaki rodzaj ogrzewania mam wybrać:

- dom jest "na uboczu" i nie ma dostępu do gazu z gazowni, więc ta opcja odpada.

- zastanawiam się nad ogrzewaniem gazowym z butli (koszt instalacji ok. 3000 zł, koszt tankowania 2,69 zł za litr i dzierżawa butli 70 zł/miesięcznie)
- pełny butla powinna wystarczyć na jeden sezon zimowy, a koszt to ok. 6000 zł - czyli średnio po 1000 zł miesięcznie.

- w grę wchodzi też ogrzewanie elektryczne, tym bardziej, że chcemy mieć kuchenkę elektryczną. Tutaj zostaje kwestia tego, jaki rodzaj tego ogrzewania. To raczej nie będzie pompa ciepła, bo jej koszt przekracza 40000 zł, a miesięczne wydatki są niewiele mniejsze.
Wiem, że są opcje z tzw. Taryfą nocną, która jest tańsza. Nie wiem tylko, czy to wchodzi w grę przy takich rozmiarach domu.

- Chcielibyśmy mieć ogrzewanie podłogowe, ale nie maty, tylko kable grzewcze. Podobno są lepsze.


Ogólnie bardzo proszę o wszelkiego typu rady i sugestie (najlepiej z konkretnymi kwotami, bo nie ukrywam, że chodzi o to żeby było jak najtaniej, a przy tym, żeby nie marznąć)

Z góry wszystkim dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam!
Grzegorz

Arturo72
01-02-2011, 12:47
Jeśli chodzi o grzanie prądem,dom musi być bardzo dobrze ocieplony i zaizolowany.Mostki muszą być zminimalizowane.Zrób sobie wyliczenia w OZC.Jeśli prąd to zastanów się nad płytą fundamentową lub grubą wylewką,żeby zakumulować ciepło z II taryfy.Ja zastanawiałem się na podłogowym wodnym elektrycznym ale przeważyły kable swoim komfortem użytkowania.
PCi też nie jest zła,zakładając kupno najtańszej i kolektor poziomy robiony własnoręcznie.