PDA

Zobacz pełną wersję : droga przy budynku Przychodni Lekarskiej - absurdy gminy



afro100
05-02-2011, 00:23
Witam serdecznie,

poszukuję porady w sprawie poniekąd prawnej. Jestem lekarzem w niewielkiej miejscowości w woj. lubuskim, wraz ze wspólnikiem wykańczam nowy budynek przychodni lekarskiej, dotychczasowy, wynajmowany od gminy, niemalże rozpada się. Do budynku przychodni prowadzi droga, której stan w chwili obecnej pozostawia baaardzo wiele do życzenia - droga jest gruntowa, pełna dziur i zapadnięć, pieszy wyprzedza samochód próbujący nią przejechać. Po zimie prawdopodobnie będzie jeszcze gorzej. Nie przejedzie tędy karetka, nie wjedzie osoba na wózku, nie może się tędy poruszać człowiek na wózku lub o kulach. Tam nie ma gdzie zaparkować! Tym samym dostęp większości pacjentów do budynku będzie silnie utrudniony. W związku z tym należy tę drogę wyremontować. I tu zaczynają się schody:

Pytanie brzmi - do kogo obowiązek remontu należy?

Droga należy do gminy, jest to droga publiczna, pod jej zarządem. Stan drogi jest fatalny (jak zrobię zdjęcia to wrzucę), uniemożliwia sprawny dojazd do placówki medycznej w gminie, tym samym utrudnia pacjentom korzystanie i dostęp do przysługujących im świadczeń. Logiczne jest, że w takim wypadku, gmina w zależności od swoich możliwości finansowych powinna zapewnić remont tej drogi w stopniu przynajmniej umiarkowanym - wyrównać, zagęścić, odprowadzić wodę, ewentualnie ułożyć jakieś płyty.