PDA

Zobacz pełną wersję : duża rozpiętość + dom energooszczędny = problem



lukaszja
07-02-2011, 20:47
Witam serdecznie!
Przyznaję bez bicia - w temacie dachów jestem laikiem, stąd prośba o pomoc i wyrozumiałość.
Zarys problemu?
Dom na planie kwadratu, praktycznie 10mx10m, z poddaszem użytkowym, bardzo bliski pasywnego.
Konstruktor ma problem z dachem - mówi, że rozpiętość jest tak duża, że wymaga wspierania go płatwiami. Ok, rozumiem.
Tylko, że ma to być rozwiązane w taki sposób, że z poziomy parteru wyjdą dwa żelbetowe słupy, przebiją strop z użytkowym (ciepłym) poddaszem, później przebiją podłogę stryszku (zimnego, nieogrzewanego) i tam dadzą wsparcie poziomej, też żelbetowej belce, wspierającej się na ścianach zewnętrznych i na środku na tym słupie, co ma wzmocnić konstrukcje dachu (ot, taka żelbetowa płatew). Gdzie problem (poza przeciętną estetyką...)? Otóż żelbetowe słupy będą radiatorami, wyciągającymi ciepełko z wnętrza domu na nieogrzewany stryszek. Jak tego uniknąć, jakie ew. inne konstrukcyjne rozwiązanie zastosować? Macie pomysły?
Pozdr, Łukasz

szybkaosa
07-02-2011, 21:00
Witam serdecznie!
Przyznaję bez bicia - w temacie dachów jestem laikiem, stąd prośba o pomoc i wyrozumiałość.
Zarys problemu?
Dom na planie kwadratu, praktycznie 10mx10m, z poddaszem użytkowym, bardzo bliski pasywnego.
Konstruktor ma problem z dachem - mówi, że rozpiętość jest tak duża, że wymaga wspierania go płatwiami. Ok, rozumiem.