PDA

Zobacz pełną wersję : Szopa drewniana jako sauna ogrodowa?



unicron
08-02-2011, 09:20
Witam,

mam pytanie, czy zwykła szopka drewniana z deski sosnowej (19mm) + koza opalana drewnem, jest w stanie spełnić rolę prymitywnej sauny ogrodowej?


Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof.

Marcinmarch
19-02-2011, 18:25
Nie znam się na tym, ale na pewno musiałbyś się dowiedzieć jak dokładnie jest z cyrkulacją powietrza. Sauna to nie tylko parownik. Byłem kiedyś dawno temu przy budowie takiej sauny, to Ci, którzy zakładali to wszystko, mieli spore zamieszanie.

montwa
21-02-2011, 09:18
Sauna w szopie, świetny pomysł. Wrzuć foty jak się uporasz z przebudową.

butynski
21-02-2011, 18:08
Zajeb... pomysł ! Dobierz moc kozy do kubatury pomieszczenia i jak będzie gotowe daj cynk .Ja przywiozę zimne napoje i ciepłe dziewoje i pobalujemy . Najlepiej zimową porą aby można było się w śniegu schłodzić . Pozdrawiam
P.S Gdyby się okazało , że ściana szopy jest za cienka zawsze można ocieplić .

subfosylny
01-03-2011, 21:26
Saunę czy łaźnię parową? Bo to różnica. Będzie Ci ciężko taką kozą uzyskać 90'C w szopie. Jednakże łaźnia parowa +40'C w szopie to idealne posuniecie. Cała Rosja "jedzie" na takim rozwiązaniu. Nawet w większości SPA mają już podobne ustrojstwa.

murator641
02-03-2011, 09:03
Nie wiem jak z wentylacją w takiej szopie. Bardziej to rzeczywiście przypomina łaźnię parową ;) A najlepsze na sauny są stare szklarnie - zwłaszcza latem ;) A czy ktoś zakładał sobie saunę we własnym domu?

Puffy
03-03-2011, 19:34
Taka koza nie da rady wytworzyć temp. 100 stopni ma ok 4 KW. Jeśli będziesz chciał sobie w takiej saunie posiedzieć w zimie to bez ocieplenia przy -15 stopniach max w środku będzie +15. Oczywiście wystarczy aby trzymać w takiej saunie wino ;)