PDA

Zobacz pełną wersję : izolacja starego domu drewnianego



aniolek77
09-02-2011, 11:23
Witam wszystkich
Chcialbym ocieplic stary dom drewniany w konstrukcji szkieletowej. Z uwagi na to, ze mieszkam w Skandynawii, gdzie klimat nie rozpieszcza, chcialbym to zrobic bardzo fachowo i profesjonalnie. Przekroj sciany (patrzac od strony wewnetrznej wyglada nastepujaco): panele z mdf lub regips, ozebrowanie z drewna sosnowego, deski, papa lub cos podobnego, deski, plyta pilsniowa, 1 rzad desek, 2 rzad desek zewnetrznych. Na poczatek chcialbym zerwac deski zewnetrzne (2 rzad), nastepnie do desek z 1 rzedu przymocowac folie paroprzepuszczalna, nastepnie zrobic uzebrowanie z drewna i wypelnic je welna , nastepnie polozyc folie wiatroszczelna, nastepnie zrobic mala dylatacje z uzebrowanych listew, a na koncu zrobic fasade z desek drewnianych. Deski zewnetrzne chialbym zabezpieczyc impregnatem do drewna konstrukcyjnego i 3 warstwami lazury.Nie jestem kompletnym laikiem jezeli chodzi o budownictwo, jednak do profesjonalizmu jeszcze mi duzo brakuje dlatego mam kilka pytan, czy moj wybor jezeli chodzi o izolacje jest trafny? Czy folia paroprzepuszczalna jest konieczna, czy wystarczy jak zamontuje sama folie wiatroszczelna? Czy pomalowanie lazura nie spowoduje gromadzenia sie wilgoci w srodku scian (slyszalem, ze sciany drewniane musza oddychac)?
pzdr Michal

jozek131
12-02-2011, 21:26
Zastosuj do izolacji pianę poliuretanową jest ona stosowana w Kanadzie i USA w najzimniejszych częściach tak jak Skandynawia poczytaj o tym produkcie na stronie www.pgin.pl piana jest paro przepuszczalna i posiada atesty ochronny środowiska na Europe :bye:

lotnik
03-04-2011, 22:21
Do drewna daj materiały paroprzepuszczalne.
Doskonale nadaje się wełna , tylko zwróć uwagę by była to wełna skalna a nie szklana.
Od wewnętrzenj strony daj wiatroizolację, od środka w pomieszczeniach mokrych (kuchnia, łazienka, sauna) daj paroizolacje.
Wełnę najlepiej w płytach o gęstosci 35-50 kg/m3