PDA

Zobacz pełną wersję : Jakim sposobem podwiesić sufit na poddaszu płatwiowo-kleszczowym?



enikan
20-02-2011, 15:29
Witam.
Potrzebuję opis wykonania konstrukcji sufitu podwieszanego na profilach metalowych w przypadku dachu płatwiowo-kleszczowego.

enikan
20-02-2011, 18:53
na noniuszowym wieszaku kotowym lub obrotowym.

Hmm... Tylko gdzie kupić te "wieszaki kotowe", może sam złapie jakiegoś kiciusia i przerobie go na wieszaki... ;)

FlashBack: A tak poważnie, to dziękuję za odpowiedź. Rozumiem, że chodzi o wieszaki kotwowe.
Lecz to nie koniec niejasności jakie pojawiają się w mojej głowie i w oparciu o twoją odpowiedź zapytam o kolejne szczegóły:

1. Jeżeli zdecydował bym się na wykonanie sufitów samonośnych na tym poddaszu to chyba taniej wyjdzie od podwieszanych prawda? Ale nie znam się na tym. Na czym się to robi? Wzmacnia ścianki profilami UA? I do tego mocuje się sufit jednopoziomowy?

2. Wybacz, ale nie rozumiem zdania: "mozliwe sufity z pulapem pod, rowno lub nad klesczami/podparciem dachu." Czy chodzi o to żeby zrobić coś jakby dodatkowy stelaż ponad podparciem dachu i na tym dodatkowym wieszać stelaż wraz z płytami?

3. Powiedzmy, że zgodnie z twoją ostatnią propozycją: Na ściankach kolankowych (skosach) do zawieszenia profil CD użyję wieszaków kotwowych.
Natomiast do zrobienia (poziomego) sufitu zrobię metalowy stelaż dwupoziomowy, na łącznikach krzyżowych i powieszę go na wieszakach obrotowych - ja chciałbym tak zrobić, ale nie wiem do czego mam przyczepić te wieszaki obrotowe? Częściowo do krokwi. Ale w pewnym momencie do krokwi będzie już raczej za wysoko, dach jest stromy, a nie spotkałem dłuższych drutów do wieszaka obrotowego niż jeden metr (możliwe że istnieją).
Więc wydaje mi się, że wtedy pół sufitu będzie wisiało na tych obrotowych z prętem, a od połowy, czyli od momentu gdy krokwie będą już zbyt wysoko to ten sufit nie będzie wisiał na niczym (poza mocowaniem do ścianki działowej). To chyba będzie za słabe...

majki
20-02-2011, 20:01