PDA

Zobacz pełną wersję : opaska wokół domui utwardzenie nawierzchni



basiaijurek
19-03-2004, 18:57
Witajcie! Jestem początkującym forumowiczem, chociaż budowa już za mną. Mieszkamy w nowym domu blisko 3 lata, zostało nam parę drobiazgów do zrobienia, m. in. odprowadzenie wody z rur spustowych i utwardzenie nawierzchni przed garażem, chodniczki do garażu , do drzwi piwnicznych i od głównego wejścia,placyk manewrowy przed domem. Wypompowaliśmy się z pieniędzy, więc nie stać nas na kostkę brukową. Myśleliśmy o wysypaniu opaski wokól domu oraz placu manewrowego kamieniem, a między kamykiem kilka wąskich chodniczków z kostki. Podłoże jest gliniaste, więc po każdym deszczu toniemy w błocie. Co o tym myślicie? Sprawa jest pilna, bo za tydzień- dwa chcemy zaczynać robotę. Pilnie proszę o poradę.

behemot
19-03-2004, 21:05
Jeśli grunt wokół domu jest spoisty aż do samej góry, wysypane kamyczki szybko zanikną, a glina wylezie na wierzch. Lepiej by było zrobić warstwę odcinającą glinę od kamyczków (żwir min. 10 cm) a na to kamyczki. Wszystko oczywiście zagęszczone. W razie konieczności, po uzyskaniu większej ilości informacji o gruncie, możliwości odprowadzenia wody poza działkę i kasie do wydania sprecyzuję układ warstw.

basiaijurek
20-03-2004, 08:57
Halo, behemot! Dzięki za odpowiedź. Oczywiście wiem, że nie możemy wysypać kamienia bezpośrednio na ziemię, bo robiliśmy drogę i tam poszły tony kamienia a i tak wszystko to poszło wgłąb. Dom stoi na stoku, więc odprowadzenie wód nie będzie nastręczało większych trudności. Mamy ok. 10 tys. gotówki ale nie wiem czy to wystarczy. Chodzi o to, że na naszej działce manewrują samochody np. szambowóz czy śmieciara i obawiam się,że gdybyśmy kładli kostkę( na którą i tak nas chyba nie stać) to ryzykowalibyśmy jej zniszczenie. A w sytuacji, gdyby na podjeździe był kamień, to zawsze można uzupełnić ubytki. Czy mam rację?

behemot
21-03-2004, 13:24