PDA

Zobacz pełną wersję : jak pozbyć sie starej farby z...



mimiletta
03-04-2011, 14:25
Witam
mam nadzieję że w odpowiednim dziale zadaję pytanie.
W ramach wiosennych porządków chcę odnowić drzwi wejściowe do domu, są pomalowane kilkoma warstwami różnych farb i mają już duzo lat. Farba się łuszczy i miejscami nawet żywica sie pokazała. jak zlikwidować tę starą farbę z tych drzwi aby nową położyć bezpośrednio na drewno? mąż mówi że najlepiej podgrzewać opalarką i zeskrobywać szpachelką. Ma rację?

I drugie pytanie-jak pozbyć sie starej farby z rurek od centralnego ogrzewania w łazience? są pomalowane na zielono kilka razy i teraz farba łuszczy sie i odpada a chce je pomalować na biało a nie chce nakładać kolejnej warstwy na te starą farbe. Jka sie do tego zabrać?
Będę bardzo wdzięczna za porady bo jestem początkującą "złotą rączką" 8-)

RAFI@RAFI
03-04-2011, 16:13
Generalnie są trzy sposoby aby pozbyć się tej farby
-opalanie czyli podgrzewanie opalarką i zeskrobywanie farby
-chemia czyli środki do usuwania starych powłok lakierniczych ,trochę a nawet bardzo śmierdzą ale są skuteczne(te markowe np. 3v3)
-mechanicznie czyli szlifowanie ale to strasznie mozolna robota
ja osobiście polecam chemie;)

mp1905
03-04-2011, 17:33
Jeśli chodzi o drzwi to tylko opalanie następnie wyszlifować i będą jak nowe.A co się tyczy rur możesz spróbować usunąć farbę mechanicznie czyli oskrobać lub użyć chemi

ANSE72
03-04-2011, 17:55
żadnego opalania ,chemia

RAFI@RAFI
03-04-2011, 18:00
Jeśli chodzi o drzwi to tylko opalanie następnie wyszlifować i będą jak nowe.A co się tyczy rur możesz spróbować usunąć farbę mechanicznie czyli oskrobać lub użyć chemi
A dlaczego tylko opalanie łatwiej użyć np. żel

RAFI@RAFI
03-04-2011, 18:02
żadnego opalania ,chemia

Mógłbyś rozwinąć wypowiedz ?

ANSE72
03-04-2011, 19:06
Mógłbyś rozwinąć wypowiedz ?