PDA

Zobacz pełną wersję : Przy??cze wodoci?gowe



jac000
30-03-2004, 14:12
Ponawiam prośbę o komentarz.Mianowicie.
Zbudowałem bliźniak razem z rodzicami. Wykonaliśmy jedno przyłącze wody do sieci. Lecz przed samym budynkiem rura fi32 rozdziela się do dwóch części domu, gdzie są zamontowane dwa końcowe liczniki. Zostały one zaplombowane, jednak nie mam jeszcze odbioru. Czy Gmina może ode mnie żądać pieniędzy za dwa przyłącza?
Wczoraj dostałem pismo o zapłacie za dwa przyłącza, bo mi odetną wodę.

AdieuAnd
30-03-2004, 14:30
policzą za dwa bo jest to zasilanie dwóch niezależnych nieruchomości.....

Alien
30-03-2004, 16:37
Raczej tak bo masz dwóch odbiorców - dwa liczniki dwóch = dwóch odbiorców.

Bio
30-03-2004, 16:59
Może Gmina ma rację,ale niech dadzą Ci na pismie dlaczego za dwa i jaka jest podstawa prawna tego barbarzynstwa.Aha,a jak już dostaniesz tę podstawę prawną to ją dokładnie przeczytaj.

Beasza
25-09-2009, 10:11
Witam,

Ponieważ jestem zupełnym laikiem i kompletnie nie wiem jak sie odnieść do warunków technicznych wykonania przyłącza wodociągowego, bardzo proszę o opinie i rady związane z otrzymanymi przeze mnie warunkami o treści:

"W odp. na pismo z dnia .... informujemy, że istnieje możliwość doprowadzenia wody do budynku mieszkalnego w ... ul.... Parcela nr ..... itd...
1. Doprowadzenie wody w iloścu 0,74 l 1/s poprzez połaczenie wodociągowe z istniejącego rurociągu o srednicy 50 mm, zlokalizowanego jak na planie.
Ciśnienie w tym rurociągu wynosi ok. 0,35 MPa. Gwarantowane ciśnienie w miejscu odgałęzienia 0,1 MPa."

Czy z tą ilością wody na 1s i ciśnieniem wszystko w porządku?

plutek
25-09-2009, 11:14
Natężeniem przepływu bym się nie przejmował ale ciśnienie takie sobie. To wszystko zależy jakie są bądź będą zamontowane urządzenia w instalacji.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra minimalne ciśnienie na wylewce najniekorzystniej zabudowanej powinno wynosić 0,5 atm ale w sprawie zabezpieczenia p/poż wodociągi muszą mieć minimalne ciśnienie w sieci 2 atm