PDA

Zobacz pełną wersję : Stara grabiarka na gruzie



xaltuton
25-07-2011, 10:35
Moi Drodzy,

bardzo proszę o porady, inspiracje. Jestem szczęśliwą posiadaczką starej grabiarki do siana :) Troszkę ją odnowiłam (na razie jest podkład, potem będzie jasno-żółta farba olejna) i chciałabym wykorzystać ją jako element dekoracyjny w ogrodzie. Załączam zdjęcie mojego zabytku :) Najbardziej odpowiada mi umiejscowienie jej w miejscu, w którym znajduje się obecnie. Jednak jest to troszkę trudny teren - otóż pod ziemią (niezbyt głęboko) znajduje się gruz ze zburzonego budynku. Gleba - glina z piaskiem. Miejsce jest słoneczne - przód grabiarki wschód; tył grabiarki zachód. No i teraz sedno sprawy :) Chciałabym zrobić wokół grabiareczki rabatę/skalniak, obsadzić ją jakimś pnączem. Tylko nie wiem czy cokolwiek na takim terenie urośnie? Jestem początkującym ogrodnikiem i bardzo proszę o porady - czym mogłabym ją obsadzić?

Grabiarka:
[img=http://c3.wrzuta.pl/wm10029/98448773001ee9514e2d382f/stara_grabiarka] (http://w462.wrzuta.pl/obraz/2lxpYVr8N23/stara_grabiarka)

magnolia
26-07-2011, 08:33
wydaje mi się że nie jest łatwe zrobić z tego coś fajnego. Wg. mnie może uda się kompozycja z tego na naprawdę dużym terenie z drewnianym płotem w tle , albo na tle starej drewnianej czy ceglanej ściany stodoły. Albo w łące kwietnej. Na wypielęgnowanym trawniku, który jest rzeczą nowoczesną, nie w stylu wiejskim taka maszyna wygląda jak porzucona. Jeśli chcesz próbować polecam Ci posadzenie na niej pnącza- urosła by na gruzie winorośl japońska, albo zwykłe dzikie wino czy rdestówka auberta. To są silne pnącza, dość mocno zarosną podporę, i wg. mnie dobrze, bo małe nasadzenia nie będą dobrze komponowac się z takim gabarytem.
Nie chce Cię zniechęcać, patrzę na to chyba jednak innym okiem.

Asia...
26-07-2011, 09:13
A może obsadzic ją czymś do czego kiedyś służyła ? Poprostu stworzyc jej podony klimat?

xaltuton
26-07-2011, 11:35
Dziękuję pięknie za zainteresowanie moim zabytkiem :)