PDA

Zobacz pełną wersję : zakwaszona ziemia



leniin
22-08-2011, 17:33
Witam
Moge dostac bardzo tanio czarna ziemie ale jest wysoko zakwaszona.
Jestem "zielony" w tym temacie wiec pisze i pytam was.
1. Wiem ze taka ziemie trzeba posypac wapnem. Prawda?
2. Chce opsypac dzialke na grubosc 15cm, ile trzeba tego wapna?
3. Czy moze byc taka ziemia (wysoko zakwaszona 30ton za 300zl) czy lepiej kupic czarna "dobra" ale bedzie drozsza 30ton za 1500zl
4. Planuje na tej ziemi trawnik kilka drzewek i krzaczkow.

leniin
22-08-2011, 20:51
czy zadałem az tak glupie pytanie ze nikt nie odpowiada czy moze jest inny powid ;)

Trociu
22-08-2011, 20:55
czy zadałem az tak glupie pytanie ze nikt nie odpowiada czy moze jest inny powid ;)
może być inny powód - na przykład zbyt niecierpliwy jesteś.

magnolia
22-08-2011, 21:31
skąd wiesz że jest bardzo zakwaszona? To ziemia kwaśna naturalnie, z jakiegoś lasu, czy jak? Jaki ma kolor, strukturę= jest sypka, grudkowata, czy piaszczysta?
Co planujesz w ogrodzie- nasadzenia ozdobne, czy użytkowe? Może wiesz jakie ma ph?

leniin
22-08-2011, 21:55
Kolo autostrady A4 buduja hale i inne budynki. Wczesniej byly tam chwasty i trawy. Mozliwe ze jakies 10lat temu byl tam las wyciety pod budowe drogi (musialbym to sprawdzic mieszkam od 5lat)
Zakwaszona jest (wiem to od robotnikow) bo byly robione badania. nie znam PH podobno wysokie. Kolor mocno czarny jak popada deszcz robi sie "śliska" - bardzo wtedy brudzaca, struktura grudkowata.
W ogrodzie planuje glownie trawnik; przy plocie jakies tuje, 2-3 drzewa dajace cien i kilka mniejszych ozdobnych.

ewalm
22-08-2011, 21:59
wysokie pH oznacza odczyn zasadowy a nie kwaśny
ale może "podobno wysokie" miało znaczyć "podobno bardzo kwaśne"?..

leniin
22-08-2011, 22:17
../@!? nie mam pojecia. Bylem z dzieckiem na tej budowie. moja corka szalala a ja probowalem ja utrzymac przy sobie - choc nie jest to latwe ;) i sluchac co do mnie mowia.