PDA

Zobacz pełną wersję : drewniane ościeżnice na betonie - pomocy !



agitaa
24-08-2011, 19:16
Witam,
Nie znam się na montażu drzwi jednak martwi mnie jeden z problemów jaki mam z firmą, w której zamówiliśmy drzwi drewniane zewnętrzne. Otóż 2 podpory ościeżnicy drewnianej zostały postawione bezpośrednio na betonie. Trzecią podporę umieszczono na kawałku drewnianej sklejki ( bardziej chodzilo o złapanie poziomu niż izolację ). Montażyści tłumaczą, że wszystko jest zgodnie ze Sztuką, że drewniane podpory nie powinny się wypaczyć, że zastosowany lakier jest odpowiednim zabezpieczeniem przed wilgocią ( która i tak przez beton nie przejdzie, a trzeba nie lada "powodzi" by podpory nasiąknęły wspomnianą wilgocią ).
"chłopski rozum" mi mówi, że tą ościeżnice fajnie by było czymś od tej ziemi odizolować. Ale może niepotrzebny ten mój niepokój i wszystko jest OK?
Inną niepokojącą mnie rzeczą jest szpara ( ok 1,5 cm ) pomiędzy skrzydlem drzwi a kafelką. Czy te drzwi nie powinny jednak bardziej szczelnie przylegać do płytki ? Chyba, że szpara zostawiona celowo, na wypełnienie jakimś dobrym izolatorem - np szmato-ręcznikiem?
Dziękuję za zaintreresowanie i ew. odpowiedzi na nurtujące mnie wątpliwości :)

bwojtek
24-08-2011, 19:27
Nie wiem co to za dziwoląg ale pewnie robota lokalnego stolarza. Dla mnie mała porażka... Zwłaszcza ten próg z litego alu.

agitaa
24-08-2011, 19:39
Próg przeżyjemy, ubytki w płytkach też.
Bardziej boimy się o wypaczenie drewnianych podpór :-/

bwojtek
24-08-2011, 19:48
Bardziej boimy się o wypaczenie drewnianych podpór :-/ Nie ewentualne wypaczenie a wilgoć jest tu problemem!
Zazwyczaj ościeżnice wszelkich drzwi drewnianych montuje się nad posadzką by uniknąć podsiąkania wody poprzecznym przekrojem drewna. W tym przypadku wszystko zależy od sposobu zabezpieczenia drewna przed wilgocią i stopniem narażenia na opady deszczu.

EDIT:
To jest budowa nowego domu czy wymiana drzwi?

agitaa
24-08-2011, 20:20
@bwojtek: Dziękujemy za opinie!