PDA

Zobacz pełną wersję : odgrodzenie od sąsiada



cubes
06-09-2011, 17:48
Dzień Dobry, mam takie pytanie, jak można byłoby zasłonić sobie widok na działkę sąsiada. Mam taki problem że sąsiad buduje sobie jakieś takie wiaty i szopy które nie wyglądają estetycznie. Z nim mam działkę na długości 120 metrów. Jak można to osłonić:
- jakieś krzewy
- drzewa liściaste
- drzewa iglaste
Jak będzie najtaniej, bo to jest spora długość, a jak najlepiej (czyli pewnie najdrożej), nie znam się na cenach, gdyż jestem od niedawna działkowiczem. Na forum widzę że wiele jest wątków o żywopłotach, ale nie wiem czy to na takiej długości dobre rozwiązanie, jakieś rząd drzew stosunkowo szybko rosnących (tylko jakich ?) oraz rząd krzewów aby dolny fragment zasłonić byłby dobrym rozwiązaniem. Dodaję że mogę poczekać 5 lat spokojnie abym coś już zasłaniało.

Pozdrawiam i liczę na pomoc, za co z góry dziękuję.

firewall
06-09-2011, 18:11
jak tanio to polska klasyka: tuje,tuje,tuje.

Mymyk_KSK
07-09-2011, 10:39
Naprawdę żywopłoty to jest temat-rzeka...

Fakt, możesz zastosować wszechobecne (choć pasujące często jak pięść do nosa) tuje 'Smaragd' - cena uzależniona od wielkości roślin i cen lokalnych tychże. Sadzisz co 60-70 cm więc koszt obliczysz sam.

Możesz zrobić żywopłot z mało wymagających krzewów liściastych - przycinany grabowy (zimą zachowuje zbrązowiałe liście), swobodnie rosnący z tawuł, pęcherznicy, berberysów, dzikiej róży.
Jeśli jest w pobliżu las to może szpaler albo rabata uwzględniająca świerki serbskie?
Możliwości jest mnóstwo.

magnolia
07-09-2011, 11:32
nie napisałeś tez jaką masz ziemię, co jest ważne.

Elfir
07-09-2011, 12:36
Ważne jest też na jaka wysokośc ma zasłaniac ten zywopłot.
Poza tym trzeba zwrócić uwagę na strony świata - jak posadzisz wysoki żywopłot (np. szpaler świerków) od południa i zachodu, możesz mieć na działce stale cień.

Iglaki na pewno sa droższe niż liściaste.

Zastanów się czy potrzebny ci zimozielony zywopłot na całej długości 120 m?