PDA

Zobacz pełną wersję : Małe pomieszczenie gospodarcze - kurnik. Koszty, projekt itp.



dziennikBudowy
19-10-2011, 13:37
Witam,

Zamierzam postawić mały kurnik. Nie mam żadnego doświadczenia w budownictwie (zapewne niektóre moje pomysły mogą wywoływać uśmiech na twarzy fachowca) dlatego prosiłbym o rady. Krytyka (ale konstruktywna) mile widziana:)

Pisanie o papierologii pomijam. Kurnik będzie miał poniżej 25m2 zabudowy oraz będzie należał do gospodarstwa rolnego, więc nie trzeba załatwiać specjalnych pozwoleń. Ogrodzeniem zajmę się w późniejszym terminie.

Oto założenia:
- kurnik na podstawie prostokąta 3m x 5m
- dach ok 30 stopni, dwu lub jednospadowy, pokryty papą, ocieplony wełną szklaną (podbita płytą osb)
- jedno okno od południowej strony
- ściany z bloczka 14x25x38, wysokość 2m
- fundament - wykop ok pół metra, na spód gruz i płyty kamienne które zalegają mi na działce, na to zbrojenie z pręta 6mm (4 pręty połączone ze sobą), zalewane betonem b20

Zakładany budżet:
bloczki/ściany - 600 sztuk x 2,2 = 1300zł
drzwi (używane) - 200zł
okno (używane) - 250zł
zbrojenie fundamentu - pręty - 65mb = 300zł
beton na fundament - 1,5 m3 (czy z gruchy zamówię tak małą ilość?) - 450zł
gruz pod wylewkę posadzki - 0zł (mam na działce sporo starych cegieł, kamienie i drobniejszy gruz)
posadzka - 3m3 betonu przygotowanego w betoniarce - 300zł
więźba dachowa (tu bardzo hipotetyczna wartość, nie wiem ile będzie potrzeba) - 2m3 - 1400zł
ocieplenie dachu - wełna szklana 24m2 = 200zł
płyta osb na podbitkę wełny - 300zł
papa na pokrycie dachu - 200zł
gwoździe - 100zł

RAZEM 5 tys zł

I tu pojawiają się moje pytania:)
Czy założenia są ok? Szczególne czy takie fundamenty utrzymają takiej wielkości budynek? Może są jakieś przepisy co do ich wielkości/głębokości?
Czy ilości/ceny podane w budżecie są zbliżone do rzeczywistości?
Czy jest szansa na zmieszczenie się w budżecie?
Czy wymieniłem wszystko co jest niezbędne do wybudowania kurnika (nie licząc sprzętu i robocizny;) ) ?