PDA

Zobacz pełną wersję : Moja więźba - proszę o uwagi dla wykonawcy



owp
01-11-2011, 06:48
Witam.
Właśnie postawiono mi więźbę. Ponieważ nie znam się, a mam kilka wątpliwości, proszę o opinie.
Po pierwsze - murłata jest wykonana z 2 belek, na dodatek jedna (ta dłuższa) jest cieńsza (w sensie wysokości) o 2 cm, co skutkuje tym, że położona jest nie na wieńcu, tylko na klinach, a w przerwach jest pianka montażowa. Czytałem, że w takich wypadkach powinno się wypełnić tę przerwę czymś twardym.
Dodatkowo obie płatwie są zrobione z połączonych dwóch belek każda, nie skręconych w żaden sposób.
Ogólne wrażenie mam takie sobie, ale może tak to ma wyglądać...? Czy krokwie się docina na dachu (nie wszystkie są równe)?
Zamieszczam kilka zdjęć.

michal_mlody
01-11-2011, 08:03
Łączenia murłat jakoś tak niestarannie. Różne wysokości murłat? A kto drzewo zamawiał? Chyba za to ktoś odpowiada.
U mnie płatwie na łączeniu były skręcane. Wydaje mi się że tak powinno być.

DACxxxAZ
01-11-2011, 08:21
Ale masz super cieśli :)

Twoje wątpliwości są słuszne. Więźbę skończyli to rób odbiór z kierbudem.

owp
01-11-2011, 09:01
Mam umowę, że materiał po stronie wykonawcy.
Niestety mój kierbud jest od wykonawcy, więc sam muszę wiedzieć co jest źle przed odbiorem.
Czy jest tak fatalnie, że lepiej zatrudnić inspektora budowlanego?

elka51
01-11-2011, 13:50
Mam umowę, że materiał po stronie wykonawcy.
Niestety mój kierbud jest od wykonawcy, więc sam muszę wiedzieć co jest źle przed odbiorem.
Czy jest tak fatalnie, że lepiej zatrudnić inspektora budowlanego?

Miszcze świata... pianka pod murłatę? tego nawet nie wymysli najgłupszy paprok. Bierz inspektora nadzoru - zrobi odpowiedni wpis do dziennika a paproki będą robić do momentu aż "uda" im się zrobić poprawnie albo zlecą robotę prawdziwym cieślom.
Ps. mam nadzieję że żadnych pieniędzy nie płaciłeś przed odbiorem?

docent56
01-11-2011, 18:05
Jaki inwestor tacy cieśle.

raas
01-11-2011, 19:55