PDA

Zobacz pełną wersję : Obliczenia cieplno - wilgotnościowe do stropodachu dwudzielnego



PRZ3MO
29-11-2011, 13:43
Witam wszystkich na forum, to mój pierwszy post
Jestem studentem architektury i muszę zrobić obliczenia cieplno-wilgotnościowe do mojego projektu stropodachu
Jest to stropodach dwudzielny - przełazowy, konstrukcja drewniana, strop akermana.
Czytając poradniki już mniej więcej orientuję się o co chodzi. Nie mogę sobie jednak poradzić z jedną rzeczą: aby obliczyć współczynnik przewodzenia ciepła danych komponentów, muszę pewne wartości podstawić pod wzór. Otóż nie wiem jakie...

λ [W/(m*K)]

wiem, że λ to współczynnik wg PN-EN ISO 10456:2008 lub wg deklaracji producenta.

nie wiem niestety, czym jest W, m, K.

Przy obliczeniowym oporze cieplnym pojawia się wzór:

R [m²*K/W]

domyślam się, że m² ozacza powierzchnie, ale dalej nie wiem co znaczy K i W.

Liczę na pomoc, jutro muszę oddać projekt. A jeśli wykresy będą się przecinać, będę zmuszony nieco zmienić konstrukcję. Pozdrawiam

SKUT13
29-11-2011, 15:51
Po pierwsze to nie wzór tylko jednostki
Po drugie fizyki kolega nie miał? Watt, Kelwin.

po trzecie na studiach juz powinno się umieć korzystać z książek, a nie tylko internet

PRZ3MO
29-11-2011, 18:33
Po pierwsze to nie wzór tylko jednostki
Po drugie fizyki kolega nie miał? Watt, Kelwin.

po trzecie na studiach juz powinno się umieć korzystać z książek, a nie tylko internet

Fizykę (budowli) mam i sprawia mi małe zakłopotanie - inaczej bym nie zakładał tego tematu.
Dziękuje za odpowiedź, tylko nie wiem czemu tak uszczypliwie? Na studiach powinno się umieć korzystać z książek? Z Żenczykowskiego sprzed kilkudziesięciu lat, czy z Markiewicza, za którym część ćwiczeniowców nie przepada? A skoro na studiach powinno się umieć korzystać z książek, to w takim razie na wcześniejszych etapach edukacji nie ma takiego obowiązku?

Temat do zamknięcia, na szczęście znajomy mi pomógł i obliczenia są prawie gotowe. Pozdrawiam

Pawel78
29-11-2011, 18:37