PDA

Zobacz pełną wersję : nieszczęsny komin



Grigorij
26-12-2011, 01:19
Witam

Chciałbym zasięgnąć porady w kwestii przeciekającego komina.
S tary fragment komina wymurowany jest z cegły czerwonej i otynkowany-zaciągnięty prawdopodobnie glina z cementem-nie znam się na tym nie wiem czym dawniej ludzie tynkowali takie rzeczy. Z pobudek estetycznych poleciłem wykonaną część komina wystająca ponad dach z cegły klinkierówki dziurawej. "Fachowiec" rozebrał te górną część komina do wysokości powiedzmy 3 cegły poniżej obróbek i wymurował nowy. Zakończył go czapka i na czapkę dał zaprawa. Jak się okazało komin wymagał późniejszej poprawki ze względu zapadłe fugi a miejscami jej brak.b Poprawa komina nie rozwiązła jednak problemu. komin nadal jest wadliwy. Nie chodzi tu o złą obróbkę. Problem pojawia się po długotrwałych deszczach. komin dostaje tzw raka. Mokre wykwity.
Na moje oko to przyczyną jest lekkie poszerzenie scian komina w stosunku do jego starej części. Woda opadowa wpada do środka, spływa po ściankach komina i następnie zostaje wchłonięta przez starą cegłę.
1.Tak czy inacze komin raczej do rozbiórki, czy może można go jakoś uratować?
Komin tylko dymowy jeden kanał jest o przekroju 35 cm x 20 cm (tak na oko) wys 4m
Komin obsługiwał dwie kuchnie kaflowe. W tej chwili pozostała juz tylko jedna
2. Moje pytanie do Was jest następujące: jaki przekrój powinien mieć komin do jednej kuchni kaflowej.
Nowy komin chciałby żeby miał 1 lub 2 kanały wentylacyjne
3. Jakie powinny być ich przekroje?
4.Jakiego materiału użyć do jego budowy
Część komina na poddaszu chciałbym ocieplić styropianem 10 cm+siatka+klej +tynk gipsowy
Czy prawidłowo?
Bardzo proszę o poradę.
Pozdrawiam świątecznie.

fenix2
26-12-2011, 07:33
Witam
Z pobudek estetycznych poleciłem wykonaną część komina wystająca ponad dach z cegły klinkierówki dziurawej.