PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana grzejnika



mateuszolsztyn
12-01-2012, 15:00
Witam
Mam małe zapytanie - a mianowicie przymierzam się do wymiany grzejnika (grzejnik żeberkowy na biały, płytowy) - głównie ze względów estetycznych. Czytałem już gdzieś, że te żeberkowe grzeją lepiej ale to nie ja decyduję o wymianie.. Pytam bardziej od strony technicznej - instalacja w bloku, z połowy lat 90-tych. Grzejniki są przykręcone w klasyczny chyba sposób - dwa śrubunki przy wlocie i wylocie (1/2-nakrętka3/4) Na górze oczywiście zawór termostatyczny a na dole nie ma żadnego zaworu - tylko nypel (przejście z gwintu zewnętrznego rury 1/2 na gwint śrubunka 3/4) Dodam, że nie jestem hydraulikiem (studiuję) i takimi rzeczami zajmuje się raczej w wolnym czasie, z zainteresowania. Z CO nie miałem jeszcze niestety do czynienia ale z hydrauliką skręcaną i owszem. Z demontażem starego grzejnika chyba nie powinno być problemu ale montaż nowego... Nie chciał bym przerabiać gałązek - wiem, że produkują te nowe grzejniki z szerokością podłączeń 50cm - więc chyba powinny pasować. Do nowego grzejnika powinienem więc dokupić nowe śrubunki z uszczelkami (starych nie będę odzyskiwał) i wkręcić je na pakuły do niego tylko obawiam się, że mogą nie pasować idealnie nakrętki do górnego i dolnego przyłącza... Wymieniać dobrze jeszcze działający zawór termostatyczny (ok. 15 lat) chyba nie ma sensu.. Myślałem jednak nad założeniem zaworu przy odpływie wody od grzejnika... W jaki sposób zamontować nowy grzejnik do ściany - bo on pewnie będzie sporo odstawał od niej - czy w takich grzejnikach Purmo istnieje jakaś regulacja od ściany ?
Dziękuję z góry za pomoc, wiem, że trochę zagmatwałem :(

beton44
14-01-2012, 22:10
a czemu chcesz wyrzucić lepszy a założyć gorszy :bash:

może się jeszcze rozmyślisz, i te przemyślenia będą nieaktualne...

mateuszolsztyn
14-01-2012, 22:28
Tylko, że tak jak napisałem na wstępie - to nie moja wola jest tu wiążąca...

qqxxx
25-08-2013, 10:37