PDA

Zobacz pełną wersję : Doprowadzenie powietrza do kominka - kto mo?e pomóc?



Wiola
18-05-2004, 08:04
Witam wszystkich

I bardzo liczę na pomoc. Czy na etapie fundamentów i wylewania chudziaka powinniśmy przewidzieć i wykonać doprowadzenie powietrza z zewnątrz do kominka. A jeżeli nie to kiedy należy to przewidzieć i czy wogóle jest potrzebne.
Jestem laikiem w tym zakresie, więc bardzo liczę na pomoc.

Pozdrawiam
Wiola

prem
18-05-2004, 08:14
Witam,
mam kominek 2 lata (mam tzn. uzywam)
nie doporwadzam powietrza z zewnatrz pod wylewka.
powietrze jest zasysane pod wkladem zeliwnym, tzn. wklad stoi na stelazu z cegiel (o ile dobrze pamietam to 5 cegiel w gore) co oznacza tyle ze pod kominkiem jest po prostu pusto (chodzi o te wneke, w ktorej zazwyczaj jest skladowane drewno). Wlasnie ta wneka pod kominkiem jest zasysane zimnie powietrze. Powietrze oplywa wklad, ogrzewa sie i wylatuje sobie cieple gora... (pamietaj aby zostawic wolna przestrzen kilku cm pomiedzy plecami wkladu a sciana oraz bokami obudowy, o ile sam ja bedziesz wykonywal) - ogolnie wklad stoi sobie w wolnym powietrzu.

Wiech
18-05-2004, 08:14
Wiola najlepiej to zrobić na etapie fundamentów.Wyprowadż rurę 160 lub 110 w zależności od mocy kominka.Jeżeli byś robiła po chudziaku to najlepiej płaskim kanałem i wtedy razem z ociepleniem.Radzę doprowadzić powietrze do kominka.Pozdrawiam Wiech.

Wiola
18-05-2004, 08:19
Wiola najlepiej to zrobić na etapie fundamentów.Wyprowadż rurę 160 lub 110 w zależności od mocy kominka.Jeżeli byś robiła po chudziaku to najlepiej płaskim kanałem i wtedy razem z ociepleniem.Radzę doprowadzić powietrze do kominka.Pozdrawiam Wiech.

Dzięki wielkie za zainteresowanie.
Czy powinno się to zrobić jakąś specjalną rurą? I w którym miejscu powinna się kończyć? Dokładnie pod kominkiem?

Wiola

Jolka
18-05-2004, 08:24
Witam,
mam kominek 2 lata (mam tzn. uzywam)
nie doporwadzam powietrza z zewnatrz pod wylewka.