PDA

Zobacz pełną wersję : Mój "ogrod" - pomóżcie doprowadzić do ładu..



Marfa
16-04-2012, 21:32
Witajcie,
Trochę biłam się z myślami czy zakładać kolejny wątek w stylu "pomóżcie zagospodarować ogród" ale jednak się zdecydowałam, bo chciałabym wreszcie doprowadzić go do jakiegoś ładu.. Nie należę do osób, które uwielbiają pracę w ogrodzie i nie znam się na roślinach, ale chętnie spróbuję. Do tego za płotem teściowie, którzy swój ogród mają wymuskany i zdegustowani patrzą na nasz.

Na razie sprawa wygląda tak:
https://lh5.googleusercontent.com/-0TL68PEcja4/T4x8ldHbcPI/AAAAAAAAA9w/GYhfevdZ4F4/s512/projekt%2520ogrodu.jpg

Z przodu i z tyłu ogrodu wzdłuż płotu tuje.
Na zachodniej i pn-zach ścianie mały las, która ma zostać, bo nie lubimy łysych działek.
Na wschodniej stronie niski płot (granica z Teściami).

Chciałabym jakoś zagospodarować:
- rabatki przed domem
- powierzchnię wokół tarasu - na północnej ścianie jest wyższa ścianka z docelowym miejscem na "skalniak",
- resztę powierzchni ogrodu (miejsce na huśtawkę, piaskownicę, granie w piłkę, ognisko i jeszcze trochę roślin odgradzających nas od sąsiadów itd.)
W planach mamy też kiedyś altankę w pn- wsch. narożniku.

Nie mam zupełnie pomysłu na to jakby to mogło wszystko wyglądać i czy to co już jest ma sens. Pomóżcie!!!!

magnolia
17-04-2012, 10:27
nic nie piszesz o warunkach glebowych, wilgotnościowych jakie masz w ogrodzie, z jakiej części kraju jesteś co tez jest ważne.
Myślę że okolice samego domu, tarasu , może podjazdu powinny być uporządkowane, ale łatwe,a reszta o swobodnym charakterze.
Zostaw lasek, wokół brzóz i dębu można zrobić rabaty wyspowe które w łatwy sposób spowodują że ogród będzie ciekawy, zyska jakiś charakter.
Bardzo kiepsko wg. że chcesz robić skalniak- łatwo go zrobić jako mało spójną kupę kamulców przerośniętych roślinami, znacznie trudniej żeby naprawdę zdobił, miał jakieś powiązania z otoczeniem, nie był zgrzytem estetycznym w ogrodzie.
Co Tobą kieruje, dlaczego chcesz go mieć? Zależy Ci?