PDA

Zobacz pełną wersję : kosztowne przyłącza



Babette
21-05-2004, 16:35
mam pytanie i jestem zielona- mamy w planach wybudowac się na działce na której już stoi dom( nasza rodzina::). Z jednego domu do drugiego bedzie 30 metrów. Czy wtedy odpadają duże opłaty za przyłącza bo mozna podciagnąć z domu? przepraszam za brak profesjonalizmu ale proszę o odpowiedz tych , którzy tak budowali.

Bardzo dziekuję


ps. ogólnie chodzi mi o to że mówią, że jak zbudujemy na tej działce to ,,odpadną nam koszty za przyłącza" czy to prawda?

tchrzano
22-05-2004, 07:39
Jeżeli jest to ta sama działka, to wydaje mi się, że dużych kosztów ponosić nie będziecie, bo na terenie posesji np. prąd już macie, więc energetyka w zakresie dociągnięcia zasilania do dzialki już na was nie zarobi. To, co macie do zrobienia, to wewnętrzna linia zasilająca (przewód od domu rodziny do Waszego domu), którą zawsze robi się za swoje pieniążki.

Troche za malo informacji na szczegolowa odpowiedz. Nie wiem np. gdzie zlokalizowane jest glowne przylacze elektryczne, jaki jest obecny przydział mocy przylacza, bo przypuszczam, ze zbyt mały (czy wystarczający do zasilenia dwoch gospodarstw?). W takiej sytuacji trzeba pisać o zwiększenie przydziału mocy). Nie wiem jaką rurą i gdzie zlokalizowane jest glowne przylacze wodociagowe? Jeżeli rura jest wystarczająco gruba, wystarczy założyc trójnik, pociągnąć drugą nitkę do swojego domu i po problemie. W najgorszej wersji wodę będziecie musieli ciągnąć od miejsca, z którego czerpie ją rodzina (jezeli ich rura jest zbyt malej średnicy)

Babette
22-05-2004, 10:47
bardzo dziękuję za odpowiedź. zaraz poprosze męża , żeby to dokładnie opisał bo ja jestem niefachowa :)

Babette
22-05-2004, 16:59
a więc tak rura od wody jest nowa bo niedawno zakładali ma srednice w srodku 3 cm, prąd mamy siłę tylko popatrze na umowę ile jest kilo przydzielone kanalizacja jest dokładnie przy drugiej działce, jest też gaz i pytanie czy jego też można przedłużyć, bo idzie ulicą koło działki