PDA

Zobacz pełną wersję : porównanie parametrów



luk12
24-04-2012, 08:45
Jestem właśnie na etapie podejmowania decyzji z jakiego materiału wykonam ściany nośne w domu, który na wakacjach zacznie się budować. Na ten moment na "placu boju" pozostał Porotherm Dryfix 30 i Hadykówka MAX.

W trakcie przeglądania ofert zastanowiła mnie jedna sprawa - Hadykówka MAX podaje współczynnik U = 0,21
http://www.hadykowka.pl/pustak_scienny_eko_max,katalog_produktow.html
Natomiast Porotherm przy systemie Dryfix 30 podaje U = 0,6.
http://www.dryfix.pl/porotherm-30-dryfix.html
Takie same parametry znajduję również na innych stronach (myślałem, że to pomyłka, ale skoro te parametry się powtarzają w wielu miejscach to pewnie takie właśnie są).
No i tu pojawia się pytanie - czy Hadykówka rzeczywiście jest ~3x lepsza niż Porotherm? A może to zupełnie inny parametr? Nie znam się na tym za bardzo i nie wiem na ile to marketingowa ściema a na ile rzeczywiste porównywalne parametry. Wybierając z tych 2 produktów - który będzie lepszy pod kątem parametrów cieplnych?

izyk82
24-04-2012, 09:18
Porotherm 30 DRYFIX
U = 0,60 W/m²K

Pustak MAX 220, 188
Współczynnik przew. cieplnej (W/m*k) podłużny 0,21

Różnica w parametrze. Pierwszy podaje dla fizycznego pustaka (przenikalność cieplna U) a drugi dla pustaka o szerokości metra (przewodność cieplna lambda).

U (W/m²K) = lambda (W/mK) / grubość materiału (m)

Po przeliczeniu wygląda to tak:

Porotherm 30 DRYFIX

U = 0,60 W/m²K
grubość = 0.3m
lambda = U*grubość = 0.18 W/mK

Pustak MAX 220, 188

lambda = 0,21 W/mK
grubość = 0,288 m
U = lambda / grubość = 0,73 W/m²K

Dla ciebie ważny jest parametr U, który opisuje daną ścianę o danej grubości. Porotherm jest wiec lepszy.

luk12
24-04-2012, 09:22
A widzisz - właśnie nie do końca rozumiałem tą różnicę...

Dzięki za wyjaśnienie :)