PDA

Zobacz pełną wersję : Okna drewnianie - czym zabezpieczyć przed odpryskiwaniem farby



Wojtas11
19-05-2012, 01:30
Jak w temacie. Kupilem okna drewniane. Mineło kilka lat i widzę że na ramach od strony południowej zaczyna mi odpryskiwać farba. Czym to się zabezpiecza, bo jestem laikiem i się nie znam. A tych różnych preparatów do drewna jest mnóstwo.

finlandia
19-05-2012, 06:34
Przede wszystkim:
- okna drewniane należy odpowiednio pielęgnować, czyli raz -dwa razy w roku po umyciu zwyczjnie przetrzć je "woskiem" do lakieru (nic nie trzeba wcierać, polerować czy temu podobne - płyn na szmatkę i nawilżyć ramę).
Ale jesteś już na dalszym etapie kiedy lakier odpryskuje, więc to ostatni sygnał na w miarę szybkie odnowienie powłoki.
Zgłoś się do przedstawiciela producenta swoich okien, ew. dowiedz się jaki masz lakier na oknach. Puszka oryginalnego lakieru kosztuje zwykle do 100zł.
Takie okna może wystarczy tylko lekko przelakierować. Być może powinieneś też założyć na skrzydłach okapniki, tak jak na tej stronie:
http://www.alterdom.pl/porady-Renowacja,3

interona
21-05-2012, 13:28
Finlandia, gdzie kupię taki "wosk"? Co sensownego i za ile można kupić? Jakiś konkretny producent? Dzięki z góry!

andrzejzms
21-05-2012, 14:50