PDA

Zobacz pełną wersję : Pęknięty strop, czy to niebezpieczne!



marianna34
21-05-2012, 14:48
Hej hej!

Jestem totalnym laikiem, więc proszę tutaj o pomoc, bo właściwie nie mam się komu poradzić. Mam zamiar kupić mieszkanie w bloku 4 piętrowym, jednak nie pokoi mnie pęknięcie na suficie na łączeniu płyt betonowych idzie przez sufit widoczna szrama a przy początku ściany jest małe pękniecie na około pól centymetra a długie na pół metra nie wiem czy nie jest to niebezpieczne????

Jak myślicie?

slawek9000
21-05-2012, 16:24
wiesz, w bloku kupujesz współudział w częsci wspolnej budynku, więc nawet jak coś się dzieje to wspolnota pokrywa razem koszty napraw budynku, bo trudno sobie wyobrazić awarię dotyczącą jednego tylko mieszkania. Ryzyko jest mniejsze, niż jak kupujesz dom, gdzie w 100% płacisz za utrzymanie jego stanu technicznego.
Z tego co piszesz nie wygląda za groźnie, ale skoro jako laik dostrzegłeś jakieś zarysowania, możliwe że jest więcej uszkodzeń w budynku, i warto jakby to obejrzał ktoś kompetentny (rzeczoznawca, projektant konstruktor; architekta nie bierz bo oni się nie znają na diagnostyce)

beton44
21-05-2012, 20:44
zazwyczaj przy tzw. wielkiej płycie na łączeniach wielkich płyt występują takie szpary

tak ten system już ma, pęka i będzie pękać,

dopóki np nie odpadnie ściana elewacyjna to się nie ma co przejmować

zamaskować to trudno, proponuję kasetony:)

Rage74
22-05-2012, 21:28
takie pęknięcie jest normalne na łączeniu płyt. Też takie miałem jak kupiłem mieszkanie do remontu. Wystarczy wybrać tynk na szerokość ok szpachli i głębokość ok. 5mm. następnie siatka zbrojeniowa i zagipsować. Tak zrobiłem 9 lat temu i mam strop idealnie gładki.

uzytkownik_01
25-05-2012, 13:38
Mnie się wydaje, że powinnaś zobaczyć, czy u sąsiadów też są popękane stropy. Weź ze sobą zaprzyjaźnionego fachowca i obejrzycie razem mieszkanie :)

Powodzenia!

adim
25-05-2012, 14:19