PDA

Zobacz pełną wersję : remont pokoju na strychu kamienicy



braineater
28-06-2012, 15:14
Witam serdecznie!

Jestem młodym, początkującym "muratorem", który coraz bardziej utwierdza się w przekonaniu, że majsterkowanie w domu przynosi mu wiele radości i satysfakcji. Około rok temu przeprowadziłem mały remont wynajmowanego pokoju na poddaszu kamienicy, który polegał w głównej mierze na zastąpieniu dotychczasowego pokrycia ścian (stare panele ścienne) płytami g-k przyklejanymi do tynku na klej. Decyzja o tym, żeby ostatecznie użyć płyt g-k wynikała z kilku rzeczy: okazało się, że tynk pod panelami pomalowany był farbą olejną (na kolor ciemnobrązowy [sic!]), tynk był bardzo nierówny, a jego skuwanie okazywało się być nie lada zadaniem. Koniec końców - z racji ograniczeń finansowych i czasowych postanowiłem poprzyklejać płyty i mieć problem z głowy.

Niedawno uznałem jednak, że białe płyty mnie nie satysfakcjonują i postanowiłem lepiej sprawdzić co kryje się pod zakrytym przeze mnie tynkiem (może ładna czerwona cegła?). Zacząłem od odkrycia fragmentu w kącie pokoju przy podłodze. Okazuje się, że ścianka na granicy z korytarzem to ścianka o szkielecie z desek, które pokryte zostały materiałem, którego nie potrafię nazwać (warstwa sklejonych ze sobą trocin?), który następnie został otynkowany i pomalowany farbą olejną.

Uznałem, że jest to dobry punkt, żeby pomyśleć o tym czy taką ścianę można jakoś unowocześnić i coś z nią zrobić.
Miałem pomysł, żeby całkowicie pozbyć się tej warstwy trocin, wyszlifować deski i je pobejcować (przez pokój przebiegają 3 drewniane belki, które udało mi się zeszlifować i zabejcować uzyskując całkiem przyjemny wizualnie efekt - więc wydawało mi się, że "deskowa ściana" bardzo by tutaj pasowała).