PDA

Zobacz pełną wersję : Poprawny i cieply montaz drzwi wejsciowych ?



KosGos
27-08-2012, 02:35
Witam

Mozecie mi doradzic jak powinien wygladac porzadny montaz drzwi zewnetrznych w domu jednorodzinnym aby bylo cieplo i bezpiecznie ? Na dniach bede zamawial drzwi i chcialbym uniknac niespodzianek wynikajacych z niewiedzy budowlanej mojej a moze i montazystow. Na chwile obecna mam 2 tematy.

Pierwszy dotyczy dolnej czesci drzwi i progu, aby bylo cieplej na chwile obecna w okolicy dolnej drzwi mam zostawiona pustke az do plyty podposadzkowej na, ktorej mam 10cm styropianu do podlog. Kolejne ok 9cm stanowi pustka jako ze nie chcialem robic wylewki pod drzwiami aby uniknac przemarzania. Teraz pytanie co i jak tam podlozyc aby dalo sie zamontowac prog i bylo to stabilne przy chodzeniu ?

Druga sprawa to samo osadzenie oscieznicy - ma byc jakas ocieplona. W jaki sposob ja sie montuje kotwy, piana , murowanie, jakies folie ? Budynek wykonany z porthermu 25cm. Wypuszczamy oscieznice na rowno z murem ?

Postaram sie dorzucic jakies zdjecia aby bylo lepsze zrozumienie tematu. W mojej sytuacji zamontowanie progu powinnem raczej zlecic ekipie od drzwi czy lepiej dac to do zrobienia ekipie od elewacji, ktor np wypelni pustke jakims XPS itd ?

byry007
27-08-2012, 06:43
Też zastanawiałem się nad ciepłym montażem drzwi wejściowych i czy podmurowanie isomurem pod drzwi bedzie dobrym rozwiązaniem ??

lolek30
27-08-2012, 10:04
żadne styropiany , pod drzwi powinien iść taki sam profil bazowy jak pod okna balkonowe , usztywni próg i nie będzie przemarzało...

finlandia
27-08-2012, 10:25
No tak, to jaki "profil bazowy" zaproponujesz pod drzwi stalowe lub drzwi drewniane?

panfotograf
27-08-2012, 11:14
Ja podparłem drzwi na kawałkach bloczków betonowych w miejscach gdzie jest nacisk z góry (po bokach i w miejscu gdzie mam słupek części nie otwieranej). W pozostałej przestrzeni izolacja cieplna (styropian+pianka).
Pod aluminiowym progiem wylałem z betonu (i kilku pionowych prętów stalowych) 2-3 centymetrową pionową "ściankę" (wzdłuż progu). Od zewnątrz ścianka ta jest izolowana paroma centymetrami pianki wtryśniętymi pomiędzy tę ściankę a blachę. Blacha się już styka z kostką przed drzwiami.
Od wewnątrz (z tego co pamiętam) ścianka też jest odizolowana 2 cm styropianu od wylewki na której są przyklejone kafle z przedpokoju.

KosGos
28-08-2012, 13:33
Czy samo osadzenie oscieznicy odbywa sie na zaprawie betonowej czy stosuje sie raczej pianki ? Z tego co uslyszalem od jednego wykonawcy to mowil ze mozna betonem a jak klient chce to pianka i jest sporo cieplej. Jak to tylko ma sie do antywlamaniowosci i stabilnosci montazu drzwi ?

lolek30
28-08-2012, 18:39
No tak, to jaki "profil bazowy" zaproponujesz pod drzwi stalowe lub drzwi drewniane?

..kupować takie drzwi w których jest on na wyposażeniu lub jako możliwa opcja za dopłatą - proste

Brać to po prostu pod uwagę jak inne rzeczy ważne przy zakupie drzwi czyli wygląd, rodzaj i ilość ryglowania , parametry cieplne , wygląd czy cena.
Wtedy nie będzie tak jak z drzwiami np. Hormana niby ładne solidne ale prawie każde jakie widziałem miały spierniczony montaż progu w ten sposób że albo próg już był wygięty , albo klapał albo był podmurowany zaprawą i przy -20 wewnątrz płytki przy progu były oszronione..

MMichal
28-08-2012, 21:59
Witam


..kupować takie drzwi w których jest on na wyposażeniu lub jako możliwa opcja za dopłatą - proste

Brać to po prostu pod uwagę jak inne rzeczy ważne przy zakupie drzwi czyli wygląd, rodzaj i ilość ryglowania , parametry cieplne , wygląd czy cena.
Wtedy nie będzie tak jak z drzwiami np. Hormana niby ładne solidne ale prawie każde jakie widziałem miały spierniczony montaż progu w ten sposób że albo próg już był wygięty , albo klapał albo był podmurowany zaprawą i przy -20 wewnątrz płytki przy progu były oszronione..

temat nie jest AŻ tak prosty jak Ci się wydaję, zdecydowana większość drzwi nie posiada takich systemowych rozwiązań, te, które posiadają są niestety z górnej półki cenowej. Wydaje się, że kluczowym elementem jest tutaj próg drzwiowy i do niego należy dobrać optymalne rozwiązanie jeśli chodzi o jego podparcie. Moim zdaniem najlepsza jest podmurówka przedzielona warstwą styropiany np.


Pozdrawiam

grzeniu666
26-12-2012, 17:13
Czy montaż drzwi zewnętrznych (Weissner) jak na rysunku będzie poprawny? Aktualnie jest płyta fundamentowa (izolowana od spodu), i cokół. Próg jest aluminiowy z przekładką termiczną (pewnie pojadę sobie go obejrzeć dokładniej i pogadać z montażystą).

stary
26-12-2012, 18:29
Czy montaż drzwi zewnętrznych (Weissner) jak na rysunku będzie poprawny? Aktualnie jest płyta fundamentowa (izolowana od spodu), i cokół. Próg jest aluminiowy z przekładką termiczną (pewnie pojadę sobie go obejrzeć dokładniej i pogadać z montażystą).
Sam próg aluminiowy jest zbyt wiotki, aby montować go w ten sposób.
Dodatkowo - prawdopodobny brak jego zakotwienia oraz usztywnienia spowoduje, że będzie się cały czas uginał od nacisków, będą pękać fugi i w rezultacie będzie z nim, a zwłaszcza pod nim cały czas problem.

grzeniu666
26-12-2012, 18:53
Sam próg aluminiowy jest zbyt wiotki, aby montować go w ten sposób.
Dodatkowo - prawdopodobny brak jego zakotwienia oraz usztywnienia spowoduje, że będzie się cały czas uginał od nacisków, będą pękać fugi i w rezultacie będzie z nim, a zwłaszcza pod nim cały czas problem.

Myślałem że te 4cm XPS to nie sensacja, zdaje się być naprawde twardy. Może spróbuję sam próg przetestować stawiając go na tym XPSie i połązić po tym - zobaczyłbym na ile się będzie "odciskał". A może wypełnienie tych przestrzeni od spodu tego progu by rozłożyło nacisk na większą powierzchnię...?

Co do mocowania jeszcze nie widziałem, ale podejrzewam że to na wkręty w kilku miejscach - więc myślałem albo o kręceniu przez XPSa do cegły, albo do XPSa z osadzonymi kołkami-ślimakami (tworzywowych, do styro).

Nie bardzo mam pomysł jak inaczej ograniczyć ten mostek.

stary
26-12-2012, 19:30
Myślałem że te 4cm XPS to nie sensacja, zdaje się być naprawde twardy. Może spróbuję sam próg przetestować stawiając go na tym XPSie i połązić po tym - zobaczyłbym na ile się będzie "odciskał". A może wypełnienie tych przestrzeni od spodu tego progu by rozłożyło nacisk na większą powierzchnię...?

Co do mocowania jeszcze nie widziałem, ale podejrzewam że to na wkręty w kilku miejscach - więc myślałem albo o kręceniu przez XPSa do cegły, albo do XPSa z osadzonymi kołkami-ślimakami (tworzywowych, do styro).

Nie bardzo mam pomysł jak inaczej ograniczyć ten mostek.
Narobiło się tych wątków, że nie można się połapać...Nie dalej jak w grudniu pisaliśmy na ten temat w innym wątku http://forum.muratordom.pl/showthread.php?210010-ciep%C5%82y-monta%C5%BC-drzwi-wej%C5%9Bciowych
Niski próg bez żadnego usztywnienia postawiony na betonie i piance (pomijam mostki oczywiście) także się "obrusza" od chodzenia po nim - zależy jeszcze w która stronę będą otwierać się drzwi.
Jeżeli ten producent nie ma progów wyższych np. 40 mm, które można częściowo zabudować to spróbuj pokombinować z poszerzeniem od okien - jak to rozwiązano w przypadku drzwi z pcw. Montujesz tak i masz święty spokój w tym miejscu.
Może to być także zaimpregnowany ramiak drewniany skręcony z tym progiem, uszczelniony taśmą rozprężną.
Rozwiązań jest masa, ale sam niski próg jest najgorszym z nich.

blokno
31-12-2012, 08:54
Może to być także zaimpregnowany ramiak drewniany skręcony z tym progiem, uszczelniony taśmą rozprężną.
Rozwiązań jest masa, ale sam niski próg jest najgorszym z nich.

Absolutna zgoda - podparcie progu jest podstawą w montazu okien, a tym bardziej w montazu drzwi wejściowych. pzdr

jaremy
31-12-2012, 10:03
a jakby zamiast tej cegły i xps pod progiem dać klocek drewniany?

andrzejzms
03-01-2013, 09:15
W przypadku montazu drzwi zewnetrznych musimy zrealizować dwie konieczności.
Pierwsza - oscieżnica drzwi a więc i próg po którym bedziemy chodzić musi być sztywna / sztywny. To co opisł "stary " jest oczywicte i konieczne jeżeli w konstrukcji drzwi jest próg aluminiowy o wysokości / gtrubości do 20 mm, a więc elastyczny to trzeba do niego dokręcić ( szczelnie z użyciem taśmy rozprężnej ) inny profil lub element drewniany , który go usztywni ( można to sobie wten sposób sprawdzić ,że takipróg jak na niego staniemy a jest podparty po bokach , a my stoimy w jego środku to sie nie odkształca.
Druga konieczność jest taka sama jak we wszystkich innych drzwiach, oknach i balkonach tzn próg trzeba mechanicznie ( dyble/ kotwy ) połączyć z podłożem i uszczelnić przed wilgocią najlepiej w/g projektu.

grzeniu666
05-01-2013, 19:17
Piszecie aby podłożyć drewno ("ramiak" w sensie kantówka jakaś, czy jak...?), tylko zastanawiam się co się z tym drewnem zadzieje po czasie, co można i na ile skutecznie z tym zrobić (impregnacje?).

A co jakby tę "podmurówkę" (bo już muszę wykonać do właściwego poziomu) pod próg zrobić z gazobetonu - byłoby?

andrzejzms
08-01-2013, 09:28
Drewno wystarczy,że będzie zaimpregnowane. Przez 50 lat nic istotnego z tym drewnem się nie stanie.Gazobeton też może być ,ale trzeba odpowiednio go zabezpieczyć taśmami.