PDA

Zobacz pełną wersję : Strych do adaptacji



hawk_eye
07-09-2012, 09:37
Witam!

Przyznam, że w kwestiach budowlanych jestem zielony jak młody groszek, a dostaliśmy pozwolenie na adaptację strychu w kamienicy. Mam parę pytań, pewnie niektóre to trywialne, ale wystarczy odesłać mnie do jakiś postów/artykuł czy podać jakimi słowami kluczowymi się kierować w wyszukiwarce to sobie poradzę :)

Strych jest nad 3 mieszkaniami, w tym moim, moje mieszkanie ma ok 55m2. Chciałbym zahaczyć jeszcze o sąsiada pokój i wziąć część nad nim, wychodziło (z wyliczenia z planów) ok 80m2 strychu, ale wiadomo, że w mieszkaniach ściany są grubsze, więc wyjdzie trochę więcej jak postawię regipsowe ściany u góry. Warto tutaj zaznaczyć, że warunkiem adaptacji jest remont dachu (nie całego, tylko części nad nami) i niestety jego podwyższenie (dach nie jest skośny, jest lekko nachylony, w najniższym punkcie ma ok. 1,9m, w najwyższym 2,3m). I tutaj pojawiają się pytania, bo spotkałem się z opinią różnych 'fachowców' :

1. Jaki może być 'mniej więcej' koszt podwyższenia dachu, istniejący dach to dach drewniany, z papą. Wiem, że ciężko ocenić to bez chociażby zdjęć, ale z tego co wiem, trzeba rozebrać dach i podwyższyć go do powierzchni użytkowej, czyli ok. 2,5m. W skład tej 'operacji' wchodzi demontaż dachu, podwyższenie i położenie nowego dachu. Tylko tutaj się rodzi parę pomniejszych pytań :

a. 'fachowiec', powiedział, że lepiej położyć blachę trapezową niż papę (większa trwałość), ale z tego co przeglądam ceny, blacha to ok. 20zł/m2, a papa 3zł/m2 (albo ja szukam nie takiej papy jak potrzeba :))