PDA

Zobacz pełną wersję : Gospodarstwo agroturystyczne - czyli jak przebudowac?



Tomasz Zywer
03-06-2004, 17:47
witam

Chciałbym prosić osoby które dysponują doświadczeniem w procesie adaptacji i rozbudowy istniejacego gospodarstwa rolniczego na cele agroturystyki.
Zdaje sobie sprawe z ogólności tak postawionego zagadnienia ale szukam osob, które miały do czynienia z tego typu procesem, aby uniknać popełnienia błędów, ktore jako laik mogę popełnić deniniując swoje cele. Nie znam się na budowlance i budowie obiektow turystycznych.

No ale do rzeczy, mam do dyspozycji byłe, zamkniete okolo 15-20 lat temu gospodarstwo rolnicze, było to małe gospodarstwo a w nim wszystko po trochu czyli krówki, konik, świnki no i kurki. Całość stoi na bardzo ładnej okolo 30 arowej działce. Dom jest wybudowany z drewnianych bali okolo 1935 roku. Konstrukcja typowa dla malopolski, jedna duża izba mieszkalna, komin i piec po środku chałupy. Stajnia murowana powstala okolo 1970 roku. Reszty zabudowy (druga drewniana stajnia i stodola) nie jest ważna poniewaz zostana rozebrane i wykorzystane jako material pomocniczy podczas przebudowy.

Ponizej prezentuje zdjecia z roznych kierunkow.

http://www.rowerymerida.com.pl/img/przod.jpg

http://www.rowerymerida.com.pl/img/zboku1.jpg

http://www.rowerymerida.com.pl/img/zboku2.jpg

Calość przedstawiłem na poniższym planie, starałem się zachować skale, ale tak naprawde to jest to amatorski szkic.

http://www.rowerymerida.com.pl/img/plan.jpg

Moim celem i marzeniem jest uruchomienie na bazie tych dwóch budynkow gospodarstwa agroturstycznego. Samo gospodarstwo rolnicze juz nie funcjonuje, wiec zgodnie z definicja nie jest to juz agroturystyka, ale nie znalazlem lepszej nazwy. Mozna by to nazwać jeszcze ekoturystyka. Chodzi o wczasy pod grusza - tylko ze tam nie ma ani jednej gruszy :)

Okreslilem sobie takie ograniczenia i cele:
1. zachowanie układu i stylu gospodarstwa, tak aby nowa budowa nie niszczyła regionalnego krajobrazu,