PDA

Zobacz pełną wersję : ciepły montaż drzwi wejściowych



ProMyst
07-12-2012, 07:23
Witam.
Przed robieniem wylewek chciałem się dowiedzieć jak prawidłowo i ciepło zamontować drzwi wejściowe drewniane.
Sytuacja wygląda tak: strop ackermana - 15 cm styropianu - wylewka
Czy drzwi maja być posadowione na stropie, potem poprzez jakieś drewniane nadstawki przechodzimy przez warstwę ocieplenia a próg ląduje w warstwie wylewki ( wtedy wylewkę wylewam do lica drzwi )
Czy wylewam normalnie wylewkę a na tej wylewce montuję drzwi?
Prosiłbym o jakieś porady

Charlie
07-12-2012, 11:08
Stolarkę drewnianą montujemy po pracach betonowych i tynkowaniu - nie od razu tylko po min. 2 tygodniach.
Poza tym to drzwi drewniane zewnętrzne mają progi, które montuje się nawierzchniowo.
Jeśli masz na myśli drzwi balkonowo/werandowe to one mają też swoje progi montowane nawierzchniowo.
Znam tylko jeden próg ( opuszczany), który montuje się w bruździe ale jest tak drogi, że po usłyszaniu ceny potencjalny Klient rezygnuje :(

MMichal
07-12-2012, 17:41
Witam



Znam tylko jeden próg ( opuszczany), który montuje się w bruździe ale jest tak drogi, że po usłyszaniu ceny potencjalny Klient rezygnuje :(

Charlie - możesz podesłać namiary/info na temat tego progu ?

pozdrawiam

Charlie
07-12-2012, 22:07
gdzie ja ten folder mam ?

ProMyst
08-12-2012, 09:16
czyli wylewka ma wejść pod drzwi aż do styropianu zewnętrznego między schodami wejściowymi a domem?

Charlie
08-12-2012, 10:27
Może być tak.
Ale można też trochę inaczej. Murujesz cegłami do wysokości PLANOWANEJ wylewki w strefie pod drzwiami. Trzeba pamiętać o późniejszym dociepleniu z zewnątrz tego węzła.
Tą tzw.podmurówką wyznaczasz automatycznie poziom wykonania wylewki. Jak to zrobić na sucho ? Masz już ustaloną grubość jastrychu czyli styro + wylewka gęstoplastyczna. Kupujesz np. w Castoramie sztukę styro odpowiedniej grubości na wzór, przykładasz do ściany ościeża ( nazwa fachowa otworu w murze gdzie montuje się okna/drzwi) następnie domierzasz w górę calówką ( sztywny przymiar ) PLANOWANĄ grubość masy gęstoplastycznej i GRUBĄ kreską wyznaczasz poziom wylewki jastrychu. Następnie pokazujesz tę kreskę swojemu PODWYKONAWCY odpowiednio artykułując, że jak się nie wyrobią z tą kreską to mu k...wa oprócz tego, że nie zapłacisz to jeszcze np. wora ukręcisz :) Sugeruję jednak kontrolę nad wykonawstwem bo zdarzają się jednak tak małogramotne "orły", dla których kreska nawet narysowana to pojęcie względne.

Mam cichą nadzieję, że tego typu roboty masz zamiar dopiero na wiosnę rozpocząć. Także wpadnij jeszcze na to forum jak zapomnisz :)

Charlie
08-12-2012, 10:35
Okładzina podłogowa ( parkiet, płytki czy co tam jeszcze plnujesz ) dochodzi wtedy do progu . Jeśli chcesz zastosować sobie w drzwiach tzw. niski próg ( 2,5 cm wysokości ) to np. płytki licują Ci z progiem tworząc tylko niewielkie wybrzuszenie progowe pod przylgę skrzydła drzwi okna werandowego . Jeśli jest to ościeżnica wraz z okapnikiem, np okna werandowego wysokości 68 mm to np.płytki czy parkiet zmniejszają wysokość ościeżnicy/progu aktywną dla kroku o mniej więcej 20 mm czyli 2 cm. Oczywiście mówię o kierunku wyjścia na werandę czyli od środka.
Przy niskim progu przyjmuje się, że grubość jakiejkolwiek okładziny nie może przekraczać 2 cm ( klej + płytka ).
W każdym razie okładzinę podłogi najlepiej wykonywać po zamontowaniu drzwi zewnętrznych czy drzwi okna werandowego.
W innym przypadku wystąpi duże prawdopodobieństwo błędu.

Charlie
08-12-2012, 10:41
Odwrotnie jest w przypadku drzwi wewntrznych. Robimy najpierw podłogę ( płytki, parkiet, itp.) a następnie zdejmujemy rozmiar otworów pod drzwi i je kupujemy czy zamawiamy pod oryginalny wzór jakiego jeszcze nikt nie ma :)

finlandia
08-12-2012, 12:32
A masz już wybrane drzwi? Każda firma ma swoje rozwiązania, chociaż w drzwiach - ogólnie mówiąc - jest słabo o pomysły na różnego rodzaju podpory systemowe.
Owszem, są poszerzenia które pasują pod konkretne progi, ale zwykle ich koszt jest znaczny.

MMichal
08-12-2012, 13:21
Witam


a co Wy na taki próg ?
153319

Pozdrawiam

Charlie
08-12-2012, 15:32
dobry pod warunkiem, że aluminium albo stal nierdzewna. Widzę, że wypełniony w środku także termika zapewniona.

MMichal
09-12-2012, 10:24
Witam


dobry pod warunkiem, że aluminium albo stal nierdzewna. Widzę, że wypełniony w środku także termika zapewniona.

nie zdradzę jeszcze z czego to wykonane - nie mam oficjalnego potwierdzenia, ale parametry ma chyba dość dobre, U=0,85 W/m2K.

Pozdrawiam

Charlie
09-12-2012, 10:48
Witam



nie zdradzę jeszcze z czego to wykonane - nie mam oficjalnego potwierdzenia, ale parametry ma chyba dość dobre, U=0,85 W/m2K.

Pozdrawiam

Super.

stary
09-12-2012, 11:26
Witam



nie zdradzę jeszcze z czego to wykonane - nie mam oficjalnego potwierdzenia, ale parametry ma chyba dość dobre, U=0,85 W/m2K.

Pozdrawiam
Nieźle, tylko czego dotyczy to U? Przenikania samego progu czy może w połączeniu ze skrzydłem drzwi?

stary
09-12-2012, 12:01
Ten próg przypomina mi materiał okienny swego czasu, niejaki mit massiv.
Zwykle zamawiam drzwi drewniane z progiem drewnianym i nakładkami alu.
Jest ciepły, sztywny i możemy zagłębić go w posadzce kilkanaście mm - tak jak ten ze zdjęcia.
W drzwiach wejściowych problem stanowi wysokość progu nie większa niż 0,02 m, który narzuca nam minister w warunkach technicznych jakim powinny odpowiadać budynki.
Jak pogodzić niski próg z ciepłym i na dodatek właściwie go zamontować jeżeli już go mamy?
Zalecam wzmocnienie np. poszerzeniem od okien z pcw lub kątownikiem alu .
Sam niski próg 20 mm z przekładką nie pozwala na jakiekolwiek jego zagłębienie więc musi być montowany na posadzce. Wówczas zawsze "się obrusza" i będzie sprawiał problem.

finlandia
09-12-2012, 13:44
Stary - a czemu nie uznajesz wpuszczenia tego progu 2cm w posadzke?Jesli jego budowa pozwala na dojsce plytkami wewnetrznymi do lica to czemu nie?

stary
09-12-2012, 18:01
Stary - a czemu nie uznajesz wpuszczenia tego progu 2cm w posadzke?Jesli jego budowa pozwala na dojsce plytkami wewnetrznymi do lica to czemu nie?
Nie uznaję :confused: Jak najbardziej uznaję, jeżeli jest tylko taka możliwość, jednak sam próg 20 mm nie daje specjalnego pola do popisu.
Napisałem, że budowa progu nie pozwala na jego zagłębienie.
Przy drzwiach otwieranych do środka nie ma praktycznie możliwości na jego zabudowę - chyba, że dopuszczamy wyższy poziom posadzki na zewnątrz ;) niż wewnątrz.
Przy otwieranych na zewnątrz zdolny glazurnik czy parkieciarz powinien ten próg obłożyć tak jak piszesz, jednak w życiu dosyć rzadko spotykam estetyczne wykończenie tego miejsca.

finlandia
09-12-2012, 18:13
W naszych stronach wiekszosc drzwi otwiera sie na zewnatrz, wiec mozna. Oczywiscie pod warunkiem ze poziom schodow jest nizej niz podloga w domu.
Ostatnio czesciej staram sie domawiac poszerzenia - tam gdzie sie da. W praktyce .. uginają się pod cięzarem drzwi i użycie 2-3 nalozonych na siebie mija sie z praktyka - bo co komu po poszerzeniach, jak drzwi opadną..

MMichal
09-12-2012, 18:54
Witam

U o którym pisałem dotyczy progu, dokładnie w takiej wersji jak na zdjęciu, bez wypełnienie U wynosi 1,1 W/m2K - więc chyba i tak całkiem przyzwoicie.
Próg ten zastosować można do różnego typu drzwi zarówno drewnianych jak i PWC, widoczny "klocek", na końcówce progu, jest adapterem do różnego rodzaju ościeżnic.
Niestety rozwiązanie to ma jedną wadę, cena, nie mam jeszcze dokładnej kwoty ale będzie to kilkaset złotych polskich :/
Są jeszcze inne rozwiązanie, pomysły, prototypy jak np ten:
153607

Pozdrawiam

Charlie
09-12-2012, 19:30
Tamten lepszy ale pewnie droższy.
Pokazuj oba Klientowi - jego wybór, jego moneta, jego chałupa.

ClNEK
09-12-2012, 19:30
to chyba taki sam material jak te termo wzmocnienia MSa

MMichal
09-12-2012, 19:40
Witam


Tamten lepszy ale pewnie droższy.
Pokazuj oba Klientowi - jego wybór, jego moneta, jego chałupa.

ten drugi to wersja dedykowana do drzwi alu/pcw jego największa zaleta do wytrzymałość na ugięcie, w porównaniu z dostępnymi na rynku progami aluminiowymi, które uginają się w trakcie użytkowania ten praktycznie nie pracuje, jak na razie testy wyglądają obiecująco.

Pozdrawiam

MMichal
09-12-2012, 19:43
Witam


to chyba taki sam material jak te termo wzmocnienia MSa

podobny kompozyt, baza jest ta sama, włókna szklane.

Pozdrawiam

GraMar
22-12-2013, 18:49
Witam, zapewne mój wpis nieaktualny....

W katalogu Delty jako plik do pobrania zamieszczono na stronie 35.
http://www.delta.net.pl/pliki-do-pobrania/katalog-produktow-,2,2,60,55,60


Witam



Charlie - możesz podesłać namiary/info na temat tego progu ?

pozdrawiam

mirek118
24-03-2014, 22:37
Jak poprawnie zamontować drzwi? Konkretnie to czy pod próg mogę dać styrodur? Sytuacja wygląda jak na zdjęciu poniżej

250546

Ościeżnice drzwi zamierzam zlicować z zewnętrzną płaszczyzną muru lub nawet wysunąć je w warstwę ocieplenia np. 2 cm. Wylewkę zrobię do około 8 cm przed zewnętrzną płaszczyzną muru (patrząc od środka) i później te 8 cm wypełnię styrodurem tak, że jego górna płaszczyzna będzie zlicowana z wylewką. Pytanie: czy drzwi można zamontować "stawiając" je na styrodurze?

mirek118
31-03-2014, 13:30
Jak poprawnie zamontować drzwi? Konkretnie to czy pod próg mogę dać styrodur? Sytuacja wygląda jak na zdjęciu poniżej

250546

Ościeżnice drzwi zamierzam zlicować z zewnętrzną płaszczyzną muru lub nawet wysunąć je w warstwę ocieplenia np. 2 cm. Wylewkę zrobię do około 8 cm przed zewnętrzną płaszczyzną muru (patrząc od środka) i później te 8 cm wypełnię styrodurem tak, że jego górna płaszczyzna będzie zlicowana z wylewką. Pytanie: czy drzwi można zamontować "stawiając" je na styrodurze?

no niechże ktoś się zlituje i pomoże...

theme
31-03-2014, 14:11
Możesz je postawić na styrodurze jak kolega korpol z tego wątku:
http://forum.muratordom.pl/showthread.php?182843-Drzwi-firmy-wik%C4%99d&p=6314089&viewfull=1#post6314089.

U niego wyszło to tak:
252116

mirek118
31-03-2014, 14:28
Możesz je postawić na styrodurze jak kolega korpol z tego wątku:
http://forum.muratordom.pl/showthread.php?182843-Drzwi-firmy-wik%C4%99d&p=6314089&viewfull=1#post6314089.

U niego wyszło to tak:
252116

Wielkie dzięki.

theme
31-03-2014, 15:02
Wielkie dzięki.

Proszę bardzo :) ... nieraz trzeba się przypomnieć o swoje ;)

mirek118
05-08-2014, 14:43
[QUOTE=theme;6430594]Możesz je postawić na styrodurze jak kolega korpol z tego wątku:
http://forum.muratordom.pl/showthread.php?182843-Drzwi-firmy-wik%C4%99d&p=6314089&viewfull=1#post6314089.

pytanie o montaż drzwi na styrodurze, a właściwie 2 pytania:

1. Czy po czasie nie obserwujecie jakiegoś opadania drzwi?
2. Czy styrodur wkleja się przed montażem drzwi i na nim po prostu drzwi się stawia, czy może już po montażu uzupełnia się powstałą lukę (oczwiście po wyjęciu klocków montażowych podpierających drzwi)

U mnie teraz wygląda to tak jak zdjęciach. Drzwi będą raczej otwierane na zewnątrz. Proszę o jakieś porady montażowe.

273291 273292