PDA

Zobacz pełną wersję : Ogrzewanie wody w lecie a przymus grzania w CO .



Łukasz789
20-01-2013, 16:58
Witam mam pytanie , kolejne z cyklu czy tak ma być czy hydraulik coś zawalił. Posiadamy piec centralnego ogrzewania na węgiel i z tego pieca jest rozprowadzanie na ogrzewanie ciepłej wody .Na razie wszystko gra tylko problem rozpocznie się latem .Bo dowiedzieliśmy się ,ze nie ma opcji aby grzać samą wodę trzeba grzać w centralnym.Czytaj w lecie trzeba grzać w kaloryferach by mieć ciepłą wodę. .Problem jest w sumie marginalny bo ten dom potrzebuje ogrzewania przez 10 miesięcy w roku , ale pytam się z czystej ciekawości. W sumie można polatać i zakręcać wszystkie kaloryfery ale jestem ciekaw ile ,,takich akcji "wytrzymają.

ewa72_krakow
20-01-2013, 17:16
Jestem kompletnym laikiem w tej sprawie, ale wiem jedno, ze na lato zakreca sie jakis zawor przez ktory idzie woda na kaloryfery, zeby kociol grzal tylko wode uzytkowa...U nas w domu tez bedzie piec na wegiel, a kompletnie nie mielismy z tym do czynienia, wiec takie pytanie padlo na poczatku - jak to jest z uzytkowaniem takiego pieca w lecie....

karoka65
20-01-2013, 17:41
Jeśli to zwykły śmieciuszek to wystarczy przy kotłe za trójnikiem gdzie jest odnoga bo bojlera wstawić zwykły zawór kulowy i jak chcesz grzać tylko wodę latem to zakręcasz tym zaworem przepływ na instalację w domu zamiast biegać i zakręcać grzejniki.
W kotłach z podajnikiem sterowniki mają opcję trybu lato. Oczywiście już osobno pompka na CO i CWU krótki obieg na sam bojler.

zyzolek
20-01-2013, 17:47
Wystarczy zawór 3D. Może też być 4D, jeśli ma być chroniona temperatura powrotu wody do kotła.

nazzgool
20-01-2013, 19:58
A nie można po prostu pozakręcać zaworów na grzejnikach - zostanie tylko to co ma się grzać czyli np łazienka i bojler... albo tylko bojler..

Łukasz789
20-01-2013, 21:55