PDA

Zobacz pełną wersję : Moje pomysły na tańsze ogrzewanie



Adam626
17-02-2013, 13:08
W tym wątku będę opisywał swoje różne pomysły i zapraszam do polemiki. Aktualnie jestem na etapie projektu domu (piętrowy)

Planuję rekuperację bez GWC i jako podstawę piec na gaz sieciowy. Dodatkowo myślę o wykorzystaniu energii pompy ciepła z wymiennikiem zewnętrznym powietrznym - tak aby dogrzewać sobie gdy temperatura będzie powyżej +4C. W praktyce to chyba będzie znaczna część sezonu. Mam na myśli wykorzystanie pompy wa warunkach z dobrym COP


Wstępnie planuję rozwiązanie w/g własnego pomysłu z tanimi klimatyzatorami np http://allegro.pl/klimatyzator-klimatyzacja-split-galanz-3-5kw-wawa-i3004304728.html (Galanz 3,5kW za 1300PLN). Kupię takie 2-3 galanze i za 3-6 tysięcy będę miał 9-10kw ciepła. NIe znam się bardzo dobrze na HVACR, ale wydaje mi się że COP powinien być podobny jak np http://allegro.pl/pompa-ciepla-grzeje-nawet-przy-25c-hitachi-i3007028974.html (exotherm 3KW EXT13EVI 13kW 20kPLN) ? Podobny czy jedak ta duża pompa będzie sprawniejsza?

I teraz jak bym widział grzanie tymi klimatyzatorami? Ponieważ będę budował Wentylację Mechaniczną i bedą juz rury to bym poprosił firmę o dodatkowe rurki i osobne anemostaty do pomieszczeń które będą służyły tylko do ogrzewania(w tym obiegu powietrze tylko sie bedzie ogrzewało przez parownik i wracało brudne). Alternatywa to rozebrać parowniki z jednostek wewnętrznych, i zrobic z nich wymiennik wodny - a to juz standardowo podpiąć do ogrzewania (podłogówka + kaloryfery)

Lub zwyczajnie powiesić splity w mieszkaniu i grzać.

Adam626
17-02-2013, 13:45
Druga kwestia która mnie nurtuje to CWU - zależy mi na tym aby była ciepła bezpośrednio przy kranie bez konieczności spuszczania dużej ilość wody. Tu mam kilka pomysłów. Jednocześnie jestem kompletnym dyletantem w dziedzinie, więc ewentualne błędy w rozumowaniu i sytuacje widoczne gołym okiem w których to nie zadziała proszę od razu wytykać.