PDA

Zobacz pełną wersję : Jak podnieść domek letniskowy oparty na słupkach/bloczkach betonowych???



pblysy
18-06-2013, 14:45
Witam
Może na początek powiem coś od siebie...nie jestem budolańcem nie znam się wole opinię specjalistów.
Mam domek letniskowy budowa szkieletowa oparty na 12 bloczkach betonowych.
http://www.firmakora.pl/uploads/MAX67.jpg /zdjęcie przykładowe/
Niestety osoby od których kupiłem działke letniskową nie zieli pod uwagę nachyłu działki (15* - 20*)
co spowodowało podmycie przez spływającą wodę z trawnika częsci przedniej domku i zapadnięcie się bloczków.
Efektem jest różnica przynajmniej 3-5cm na ościeżnicy od drzwi.
Chciałbym podnieść / unieść domek i podłożyć podkładami kolejowymi /drewnianymi/ z każdej strony, albo zrobić podmurówkę.
Bardzo proszę o pomoc w tej kwestii domek znajduje się za Wieliczką woj. Małopolska.

bladyy78
18-06-2013, 15:25
Jak podnieść domek, najprościej to podnośnikami hydraulicznymi np takimi samochodowymi o odpowiednim udźwigu.

pblysy
18-06-2013, 16:02
"mordi" Panu juz podziękujemy za spamowanie na forum

pblysy
18-06-2013, 16:04
bladyy78 czyli podnośniki 8t dla TIRów będą ok.
A czy w takiej sytuacji domek podnieść na 4 podnośnikach? i ile można podnieść do góry?
Zastanawiam się nad bezpieczeństwem pracujących pod domkiem.

borge
18-06-2013, 17:10
lepsze beda podnosniki kolejowe albo uzywane w off roadzie tzw. hi lift (farmerskie), oba maja znacznie wiekszy zakres pracy niz typowo samochodowe ktorych zadaniem jest uniesc obiekt tylko nieco
co do bezpieczenstwa pracujacych to zgodnie z zasadami BHP ; ) nie bedziesz trzymal ciezaru na podnosnikach tylko po uniesieniu podlozysz jakies solidne zabezpieczenia

pozdrawiam

bladyy78
18-06-2013, 20:25