PDA

Zobacz pełną wersję : Czy można zrobić dwie izolacje poziome ?



Renia
04-07-2004, 10:29
Kupiłam specjalną folię Dorkena na izolację poziomą ściany fundamentowej.
Murarze i kierownik budowy jak ją zobaczyli zaczęli marudzić, że to nowość, że to cienkie, że nie wiadomo czy to dobre, że wszyscy kładą papę z folią....
więc podjechałam do hurtowni i kupiłam papę zgrzewalną WELPLAST PV60-S35. Ale oni nic tam nie zgrzewali. Postawili ściany zewnętrzne na tej papie - na jednej warstwie.
Teraz się zastanawiam czy można było położyc najpierw papę, a potem na to folię - żeby się nie zmarnowała. Byłaby podwójna izolacja pozioma.
Pozostają mi we wnętrzu jeszcze ściany nośne do murowania i może przynajmniej w środku bym ją zużyła ?
Nie wiem czy ta papa nie reaguje z folią, nie znam się zupełnie na chemii.
Może tak nie można ?

Zbigniew Rudnicki
04-07-2004, 12:35
Jakiej grubości jest ta folia Dorkena i czy w postaci rolki o szerokości około 50-60cm ?
Jeżeli jest to właściwa folia (do tego celu) to nie ma lepszego rozwiązania.

Renia
04-07-2004, 13:01
Tak, jest w rolce 50 cm szer. czarna w takie wytłaczane małe kwadraciki, przeznaczona specjalnie do izolacji fundamentów. Czytam z faktury:
Folia bud. Mauerwerks 25x0,5 . Nie jest taka gruba jak papa, tylko cieńsza. W hurtowni też powiedzieli, że to dobre rozwiązanie, ale budowlańcy na czele z kierownikiem budowy strasznie zaczęli marudzić.
Powiedzieli, że to nie schodzi, więc dlatego mi to wcisnęli. Ja odnoszę wrażenie, że oni się wszyscy w ogóle nie znają, nie mieli z tym do czynienia, tylko z papą, to proponują papę.
Chciałabym ją położyć przynajmniej wewnątrz domu na ściankach fundamentowych żeby wykorzystać, ale czy można na papie, żeby było dwie warstwy izolacji ?
Czy nie zareaguje z tą papą ?

Pagin
04-07-2004, 13:18
Witam,