PDA

Zobacz pełną wersję : Wylewka w garażu. Potrzebuję pomocy.



kryniu62
18-08-2013, 16:40
Witajcie ;)
Muszę wylać wylewkę w garażu o powierzchni 20m2 bo mam gołą glebe. Chce wysypać piach jako podkład i na to lać beton. Garaż ma 20m2 . Stoi w nim auto. Czy 10 cm betonu wystarczy ? Nie będzie za słaby ? Dawać siatke zbrojeniową ? Jeżeli jak to jaką ?
Ile kupić cementu ? Jakie proporcje przy zarabianiu betonu ? W tych sprawach jestem laik więc nic sam nie zrobię..

Bardzo bym prosił o pomoc w tym icon_smile.gif

Pozdrawiam.

dzabij
18-08-2013, 20:40
Gleba dobrze ubita ? W sensie nie siądzie już niżej ? Jeżeli to świeża sprawa to należało by przede wszystkim zdjąć humus a dopiero potem sypnąć piasek, zagęścić go i wylać beton. Natomiast jeżeli korzystasz z garażu w tym stanie już jakiś czas to prawdopodobnie humus już "przeszedł w stan spoczynku" i można działać na tym podłożu. Wtedy piasek, ubijanie i wylewka betonowa. Można ewentualnie na piasku rozłożyć folię (aby mleczko cementowe z betonu nie uciekało do piachu).

Co do samego betonu to najlepiej i najtaniej było by go kupić w betoniarni. Niestety obawiam się że 2 m3 (a tyle potrzebujesz, 20 m2 x 0,1 m) nie będą chcieli przywieźć (no ale zapytać warto). Jak się nie uda zamówić w betoniarni to kup pospółkę (piasek zmieszany ze żwirem ale bez gliny) i mieszaj w proporcji miej więcej 1 łopata cementu na 3 łopaty piachu. Oszczędnie z wodą, dobry beton nie może "płynąć". Można użyć plastyfikatora do betonu (zmniejsza napięcie powierzchniowe wody i sprawia że ta łatwiej miesza się z pozostałymi składnikami, przez co potrzeba jej mniej).

Siatka zbrojeniowa moim zdaniem konieczna nie jest ale napewno nie zaszkodzi. Zamiast siatki możesz użyć tzw. zbrojenia rozproszonego - włókien poliestrowych dodawanych do betonu. Cement na wyczucie, kup na początek z 10 worków 25kg i zabezpiecz możliwość dokupienia w razie potrzeby.

kryniu62
18-08-2013, 22:33