PDA

Zobacz pełną wersję : WM + Rekuperacja + Klimatuzacja kanałowa + Ogrzewanie gazowe



klabcoha
22-09-2013, 19:56
Witam, jestem na etapie projektowania domu parterowego 160m mieszkalnej + 45m gospodarczej w tym garaż. Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem instalacji grzewczo - wentylacyjno chłodzącej. Dodam tylko, że gaz mam w drodze przy domu. Przechodząc do tematu, zastanawiam się nad takim rozwiązaniem tzn efektywność vs koszty ekspluatacji vs komfort (mała osługowość, upały tego lata i dogrzewanie klimą zamiast kominkiem w sezonie przejściowym). Noestety nie znam się zbyt dobrze na tych wszystkich przelicznikach, a czytając forum jest tu naprawdę dużo fachowców i do Was panowie się zwracam z prośbą o radę na etapie projektowania domu, bo chyba instalacja tych rzeczy będzie bardziej ekonomiczna na tym etapie niż prucie ścian w przyszłości. Czy taka instalacja ma sens biorąc powyższe pod uwagę i czy może coś tu dodać lub wyjąć?

Ps. Jeśli ktoś jest w stanie podać mi przybliżony koszt takiej instalacji to też będzie przydatna informacja.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

R90
22-09-2013, 20:06
Witam, jestem na etapie projektowania domu parterowego 160m mieszkalnej + 45m gospodarczej w tym garaż. Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem instalacji grzewczo - wentylacyjno chłodzącej. Dodam tylko, że gaz mam w drodze przy domu. Przechodząc do tematu, zastanawiam się nad takim rozwiązaniem tzn efektywność vs koszty ekspluatacji vs komfort (mała osługowość, upały tego lata i dogrzewanie klimą zamiast kominkiem w sezonie przejściowym). Noestety nie znam się zbyt dobrze na tych wszystkich przelicznikach, a czytając forum jest tu naprawdę dużo fachowców i do Was panowie się zwracam z prośbą o radę na etapie projektowania domu, bo chyba instalacja tych rzeczy będzie bardziej ekonomiczna na tym etapie niż prucie ścian w przyszłości. Czy taka instalacja ma sens biorąc powyższe pod uwagę i czy może coś tu dodać lub wyjąć?