PDA

Zobacz pełną wersję : Izolacja ocieplenie podłogi na gruncie



bieszczadnik81
04-10-2013, 11:11
Witam.
Proszę podpowiedzcie mi. Muszę ocieplić podłogę w niepodpiwniczonym domu drewnianym z bala 8x16.
Fundamenciarz zalał mi środek do poziomu 0 betonem. Progi w sensie otwarcia domu zaczynają mi się po 15 cm. Plan mam taki aby zrobić wylewkę samopoziomującą pod folię aby ładnie leżała. Na to styropian i beton. Nie będę miał podłogówki. Czy to wystarczy? Czytałem aby nie mieszać papy ze styropianem więc chce dać samą folię. Proszę o wypowiedzi i porady. Nie jestem budowlancem więc jestem trochę zielony. ;)

Pozdrawiam

מרכבה
04-10-2013, 19:13
Może foto :) będzie lepszy obraz sytuacji :)

pzw
04-10-2013, 19:30
Czytałem aby nie mieszać papy ze styropianem więc chce dać samą folię. Proszę o wypowiedzi i porady. Nie jestem budowlancem więc jestem trochę zielony. ;)

Pozdrawiam

I tak nie pomieszasz, skoro chcesz dać folę. Ja też nie jestem budowlańcem, ale na tzw. "chłopski rozum" dałbym coś pod tą folię.
Koszt poniesiesz raz i o nim zapomnisz, a taka izolacja przeciwilgociowa z pewnością nie zaszkodzi. Tym bardziej że podstawa betonowa pewnie wystaje ponad poziom gruntu i będzie przemarzała w przypadku dłuższych mrozów.
Ja bym dał i bez zdjęcia ;-) .

מרכבה
04-10-2013, 20:55
Na to styropian i beton Nie jeśli masz już podniesione nie masz ryzyka wody pod ciśnieniem, napierającej na fundamenty.
Dajesz EPS'a typu hydropian lub XPS'a na to dopiero folia.
lub pod EPS'a folia jak chcesz a na górę jeszcze szczelniejsza warstwa.
Temat był wałkowany przy płycie fundamentowej, wilgoć pojawi Ci się z miejsca o którym byś nawet nie śnił.
Od środka domu będziesz miał stały dopływ pary wodnej która będzie chciała przejść w świat tą izolacją.
I na styku izolacji termicznej i gruntu zacznie robić się bagno.
Stąd musisz dać folię nad izolację termiczną aby ten proces zablokować.
Zdjęcia chciałem aby coś jeszcze móc doradzić .