PDA

Zobacz pełną wersję : jaka wiertarka dla małodoświadczonego



dwie_lewe_rece
05-10-2013, 15:01
Witam serdecznie,

Obecnie posiadam wiertarkę udarową Bosch PBS 450 RE (moc chyba 530W o ile dobrze pamiętam) . Wiercenie w ścianie w bloku z wielkiej płyty to dramat tą wiertarką. Proszę pomóżcie w doborze lepszego sprzętu.

ps. z góry dziękuję za wyjaśnienie co to za ściany(jak to się nazywa itd. przyda się żeby nie wyjść na głupka w praktikerze;)

Kilka faktów:
- jestem bardzo początkujący jeśli chodzi o remonty, wierciłem trochę tu i tam ale żaden ze mnie majster.
- 3 otwory średnica 8mm na głębokość 6cm wierciłem ok. 4-5h (na zmianę z waleniem młotkiem bo czasami natykałem się na jakiś kamień;) z tą prędkością i brakiem wolnego czasu, półkę (8 potrzebnych otworów) zamontuję za jakieś 2 miesiące. dodatkowo zjechałem już 2 wiertła...
- mogę wydać powiedzmy do max 400zł
- słyszałem o młocie udarowym ale czy sąsiadka mnie nie zabije jak wylecę z czymś takim w bloku? a może coś o większej mocy niż to co mam?

Z góry dziękuję za odpowiedzi
Dwie lewe ręce.

Dafi Pe
05-10-2013, 17:26
Ja już nie potrafię wiercić zwykłą udarówką w betonie :D

Jeżeli przewidujesz prace w betonie - tego z czego są bloki z wielkiej płyty ;), to jedynym wyjściem jest zakup młotowiertarki. Zależy co chcesz, ile robić - od tego możesz uzależnić cenę zakupu młotowiertarki.
1. Jeśli prace typu wiercenie od czasu od czasu "pod obrazek", to możesz zdecydować się na sprzęt w kwocie 200 a 300 zł i tu polecałbym:
- http://www.leroymerlin.pl/elektronarzedzia/wiertarki-wkretarki-mloty-udarowe/mlotowiertarki-mloty-udarowe/mlot-udarowy-pbh-2000-sre-bosch,p185643,l166.html - miałem okazję wiercić tym sprzętem i mogę śmiało stwierdzić, że daje radę. Oczywiście nie ma tak wydajnego udaru jak młoty z serii gbh, czy inne odpowiedniki konkurentów, ale dla majsterkowicza jest ok ;)