PDA

Zobacz pełną wersję : Zaczynam w pi?tek - !!!???!!!??? co ja robie...



Tomko31
19-07-2004, 20:21
Ludzie pomocy w piatek zaczynam fundamenty, chyba zwariowałem, jestem zielony, co prawda większośc prac robi ekipa - na co mam uważać
pozdrawiam wszystkich
:D

Wakmen
19-07-2004, 20:35
Zajrzyj do mojego dziennika budowy - przed chwilą umieściłem zdjęcia.
Zapraszam też na moją prywatną stronę do działu Orzeszek.

windcracker
19-07-2004, 20:37
A jaki masz grunt?

Kon111
19-07-2004, 20:40
W piętek broń Boże, jeśli zaczynać to tylko w sobotę lub w środę (tak mówi mój majster), "inaczej przez całą robotę wszystko się pier....."

Wakmen
19-07-2004, 20:51
Raczej piaski i żwir choć troszeczkę gliny też się znajdzie. W sumie to mieszany.

Renia
19-07-2004, 20:53
1. Zdejmij humus.
2. Beton zamów towarowy, nie kręć go na budowie.
3. Przed zalaniem betonem ław sprawdź czy jest dodatkowe zbrojenie w rogach (w kształcie litery L - górą i dołem). Nadbetonu powinno być kilka centymetrów, żeby nie było pęknięć w ławach nad zbrojeniem. Pod zbrojenie w ławach - na dno - daj podkładki dystansowe lub podłóż coś, żeby otulina betonowa pod zbrojeniem też była, a nie żeby leżało nie daj Boże na mokrej ziemi oblepione błotem.
4. Ławy niech wypoziomują - może za pomocą rozpiętej linki czy jakimś innym sposobem, żeby w jednym rogu nie były niższe niż w drugim.
5. Teraz są upały, polewaj beton wodą.
6. Sprawdź po wytyczeniu przez geodetę wymiary domu i odległości od granicy działki, naczytałam się tu na forum jak potrafią się pomylić, lepiej na zimne dmuchać niż się sparzyć.
7. Sprawdź głębokość posadowienia dolnej części ławy - w zależności od regionu - 1 - 1,20 poniżej poziomu gruntu powinna się znajdować.
8. Nie dawaj żadnych zaliczek pieniężnych wykonawcom, płać dopiero po zatwierdzeniu prac przez kierownika budowy.

Nie piszesz jak wykonasz ściany fundamentowe - z bloczków czy lane ? I jakim sposobem ?