PDA

Zobacz pełną wersję : dach, drewno, wilgoć?



enedue
22-03-2014, 12:31
Pokrycie dachu: od góry: 2x papa na lepiku, szlichta spadkowa 1,5% gr. Od 15 do 4 cm, foila PE, 20 cm wełna mineralna, płyta OSB, strop w systemie Posi-Joist z wypełnieniem wełną mineralną gr. 10cm, Paroizolacja, płyta g-k.


To wyjątek z opisu technicznego dachu. Widzę oczami duszy mojej zawilgocony dach. Czy słusznie?
Wizje mam na podstawie ścian szkieletowych, gdzie się nie daje styropianu, a jak się daje, to się ma problemy, a nawet jak się daje wełnę, to tynk mineralny niektórzy oprotestowują że parę zatrzyma. I farba na tynk też nie może bc akrylowa. A tu beton…

Ratujcie…

Andrzej Wilhelmi
22-03-2014, 20:13
To źle zaprojektowany strop. Pozdrawiam.

enedue
22-03-2014, 20:47
dziękuję :(

enedue
23-03-2014, 10:11
A tak by mogło być - płyta gk, paroizolacja , wiązary , wdmuchiwana między nie celuloza/ekofiber - 35 cm, może się zmieści więcej, bo teraz ten dach ma w najniższym miejscu 54 cm, żeby przerwę wentylacyjną zostawić, i co dalej?płyty OSB i jakaś folia czy inna papa?
Tak żeby można było chodzić, nie w szpilkach, ale bez nerwów?

Andrzej Wilhelmi
23-03-2014, 12:03
Oczywiście można tak należy jednak zapewnić skuteczną wentylację nad warstwą izolacji cieplnej. Wlot powietrza przy okapie i wylot w najwyższym miejscu. Idealnym rozwiązaniem jest izolacja na dachu czyli patrząc od spodu płyta OSB nas wiązarach, paroizolacja np. warstwa papy podkładowej mocowana mechanicznie, styropapa grubości minimum 20 cm laminowana jednostronnie papą klejona lub mocowana mechanicznie, papa termozgrzewalna wierzchniego krycia. Sufit powieszany może być wówczas w dowolnym miejscu. Pozdrawiam.

enedue
23-03-2014, 12:07
jeszcze raz dziękuję

enedue
27-03-2014, 21:51
A może takie coś zdałoby egzamin?
http://www.paroc.pl/~/media/Files/Brochures/Poland/Paroc-ventilated-flat-roofs-Air-PL.ashx

Andrzej Wilhelmi
27-03-2014, 22:09
Oczywiście przy odpowiedniej grubości. Pozdrawiam.

enedue
28-03-2014, 07:15
ufff :)
dzięki

enedue
29-05-2014, 09:26
No więc finalnie strop został zaprojektowany tak jak na rysunku drugim. Strasznie skomplikowany się zrobił. Damir proponuje coś takiego jak na pierwszym, moim rysunku, z wiązarem, spadek większy, ale gdzie upchnąć rynnę? Jak doprowadzić powietrze ?Ta czerwona lina dookoła zaznacza attykę. W systemie paroca użytym w pierwszym stropie są dwa kominki odwilgacające na cały dach . Wydaje się to strasznie mało w porównaniu do zaleceń aby przerwa była nastocentymetrowa. A przecież warstwy od dołu są takie same i ilość pary wodnej też chyba będzie taka sama? Czy na tym dachu z wiązarami można po prostu wsadzić kominki i tyle wystarczy?
Czy trzeba wełnę czymś przykryć, żeby jej nie przewiewało ?

Będę wdzięczna za każdą pomoc.

262697262698

Andrzej Wilhelmi
29-05-2014, 20:08
Ten projekt to jakiś archaizm? Pozdrawiam.

enedue
29-05-2014, 20:20
który? ten prawdziwy?za który zapłaciłam kupę kasy? :(

enedue
29-05-2014, 20:29
Ogranicza mnie wysokość sąsiedniego, bliźniaczego budynku. Dach ma być ciepły , nawet bardzo i nie może mieć więcej niż 75 cm w najwyższym miejscu. Bo inaczej się po prostu nie zmieszczę.

Andrzej Wilhelmi
30-05-2014, 20:10
2 x papa na lepiku??? Jakieś dziwaczne koryto rynnowe? Jak widać projektant nie ma doświadczenia w takich dachach. A może zamiast wełny zastosować płytę z pianki poliuretanowej grubości 16 cm lub 18 cm. Pozdrawiam.

enedue
30-05-2014, 20:40
http://tuznajdziesz.pl/produkty/produkt/plyta-termoizolacyjna-bauder-bauderpir-fa-200-mm-23873,131/
jak na przykład to?
Tylko coś takiego nie przepuszcza pary wodnej.
Pali się.
No i wodę gdzieś trzeba odprowadzić.
Straszna kicha z tym dachem.
I gdzie ja znajdę teraz na wczoraj projektanta, który wie, jak coś takiego zrobić.
:bash:


Aha, nie miała być papa na lepiku, tylko liquid rubber - ale to już moja inicjatywa.

enedue
30-05-2014, 20:45
ogólnie dziękuję. Bardzo Pan mi pomógł.

Andrzej Wilhelmi
30-05-2014, 21:06
Jak jest pożar to wszystko się pali! Budując dom nie można zakładać, że będzie pożar. No i dobrze, że nie przepuszcza pary wodnej bo jak nie przepuszcza to nie będzie kondensacji i nie trzeba będzie wentylować konstrukcji. Z odprowadzeniem wody to żaden problem dla profesjonalnego wykonawcy. Tu projektant nie jest potrzebny wystarczy profesjonalista. Pozdrawiam.

enedue
14-06-2014, 21:33
Znowu dziobię, jakby Pan Wilhelmi i nie tylko, miał jeszcze dla mnie cierpliwość. Zastanawiałam się nad płytami PIR. Drogie są niemiłosiernie. Ogólnie skłaniam się do położenia ocieplenia na wiązarach.
Tylko teraz przy 2 x 10 cm U = 0,12 cena jakieś 20 tys ????? Włos się jeży. Mam 80 m2 dachu
Wiem, że nie lubi Pan mieszania, ale może załatwiłoby sprawę 10 cm nakrokwiowo i między wiązarami celuloza? Wtedy byłoby jednak o wiele taniej, a i o wiele cieplej.
Buduję bardzo ciepły dom, bo będę grzała prądem. Będzie rekuperacja.
Znalazłam co prawda na allegro płyty 10 cm 0,023 po po 60 zł, ale szokuje mnie różnica w cenie i nie wiem , czy jest sens ryzykować. Jaka jest w realna cena za dobry produkt 10 cm grubości, lambda =0,023?
oczywiście od środka KG, paroizolacja , a na dach liquid rubber.

enedue
14-06-2014, 22:17
Pojawiła się jeszcze inna propozycja. Wiązar, jak na rysunku, w nim wełna 25 cm , a pod spodem jeszcze 15 cm. Oczywiście płyta KG, folia paroizolacyjna.Wtedy pustka w najniższym miejscu ma 20 cm. W sumie bardziej podoba mi się opcja z płytami pir i powiedzmy celulozą, ale to chyba wyjdzie taniej. I to o wiele. Czy wystarczająco dobrze? Z podobnym dachem kolega ma kłopoty w wątku tuż obok.

265487

pawel.
15-06-2014, 15:22
Witam.
Czy to prawda że deska z korą tak jak na zdjęciu

265597

ulega niszczeniu.?? Z taką teorią się spotkałem że takich desek nie wolno dawać na dach. Prawda to.??

bracki88
15-06-2014, 15:31
Deska z korą sama z siebie nie będzie niszczała, ale pasażerowie ją zamieszkujący mogą ją zniszczyć:)

pawel.
15-06-2014, 18:15
Obecnie część desek na dachu mam zaimpregnowane a część nie. Dobrze byłoby zaimpregnować wszystkie prawda.??

265615265616

Andrzej Wilhelmi
15-06-2014, 23:27
Pojawiła się jeszcze inna propozycja.

Są dwa rozwiązania:
- przeprojektować wiązar tak aby zmieściło się w nim 40 cm wełny,
- zastosować izolację nakrokwiową ze styropapy.
Pozdrawiam.

enedue
16-06-2014, 12:21
a podwieszenie 15 cm wełny pod wiązarem jest złym pomysłem? Niby tak wszyscy robią, tyle że w skośnych. Ociepla wiązar od dołu. Mostków nie ma.
Wtedy, biorąc informacje z wątku obok o pocącym się dachu, w ten mój wiązar, co ma 45 cm w najniższym miejscu, mogę włożyć 30 cm wełny i jeszcze będzie 15 cm wolnego, w najwyższym punkcie 30 cm wolnego. Pod spodem 15 i mam razem 45 cm wełny.

stanek33
16-06-2014, 13:28
jakie dwa rozwiązania?? jest tylko jedno przeprojektować wiązar do 40 cm wełny

enedue
16-06-2014, 13:35
no ok, , da się. Tylko że mam wtedy piękne mostki od wiązara, prawda?
Z czym jest problem z ociepleniem ich od dołu? Sorry, że marudzę, ale chcę wiedzieć dokładnie.
W dachach skośnych drewno ociepla się od w strony wnętrza, właśnie aby uniknąć mostków.

Andrzej Wilhelmi
16-06-2014, 21:23
Aby uniknąć mostków stosuje się izolację nakrokwiową. To jest płaski dach więc będą problemy ze skutecznym jego zwentylowaniem. Oczywiście można nawet całą izolację zamontować pod wiązarem. Pozdrawiam.

enedue
17-06-2014, 07:51
No właśnie ta wentylacja mnie niepokoi. Szczelina będzie od 20 - 35. Myślałam, że otwory wentylacyjne na całej długości okapu, plus w ścianach wschód - zachód, stamtąd wieje najwięcej wiatrów i parę kominków w na kalenicy, czyli w najwyższej linii , plus po jednym za kominem i oknem wyjściowym na dach - 120 x120 cm jakoś będą trzymały sprawę. Z domu chyba nie będzie dużo wilgoci - folia plus rekuperator, ludzie narzekają, że raczej sucho jest.

Z drugiej strony, jeśli powiedzmy dam tę płytę PIR 0,023 2 x 12 cm może taką na przykład http://www.e-realbud.pl/pl/p/Kingspan-Therma-TR26w-FM-120mm/296 ma to jakąś przyzwoitą jakość, bo cena bardzo atrakcyjna ?to gdzie położyć folię paroizolacyjną w pokojach i gdzie w łazience? Tak na pierwszy rzut oka, jakoś trzeba wentylować te wiązary czy belki i nie powinny być odgrodzone od od wnętrza. Czyli folia nie powinna iść zaraz za płytą GK.

No i cena nie atrakcyjna, pomyliłam cenę za m3 z ceną za m2. Nie stać mnie na izolację z PIR.
Ale pytanie podtrzymuję, gdyby jakimś cudem udało mi się zmieścić powiedzmy styropian grafitowy?

Andrzej Wilhelmi
17-06-2014, 20:40
W przypadku montażu izolacji nakrokwiowej paroizolacja zaraz pod nią. Pozdrawiam.

enedue
17-06-2014, 21:06
Bardzo dziękuję, już wiem wszystko, co chciałam. Serdecznie pozdrawiam i życzę miłego wieczoru :)