PDA

Zobacz pełną wersję : Co mam "walnięte" w instalacji solarnej ?



szczukot
06-04-2014, 13:12
Witam

Mam coś nie tak z instalacją solarną. Zauważyłem, że czxasami tak jakby ona nie "startuje". Podchodze rano, słyszę pompa (Wilo) szumi, patrzę na przepływomierz a tam nic. Jak przełączę na drugi bieg to od razu wskakuje na powiedzmy 6L/min. Potrzymam tak 10 sek, wrócę na 1 bieg i już chodzi normalnie (około 2L/min). W ciągu tych kilu sek, słysze jakby były pompowane "bąbelki" powietrza. W instalacji aktualnie widzę, że mam 1 bar. Na obwodzie jest separator powietrza.
Wprawdzie na stałe mogę dać 2 bieg i wtedy chyba będzie ok, ale ... dwa razy więcej prądu, i przy tej mocy już nie dam rady zbić przepływu glikolu. Minimalnie mogę ustawić około 4l/min - dwaq razy za dużo.

Co jest walnięte w tej instalacji ??

Fantom

red1980
06-04-2014, 20:01
Co prawda ja nie jestem hydraulikiem i mogę się mylić, ale czy instalacja nie jest czasami zapowietrzona? Dodatkowo wg mnie jest za niskie ciśnienie.
Odpowietrzyć i dobić glikolu. Przy okazji zlokalizować przyczynę spadku ciśnienia.

szczukot
06-04-2014, 20:31
Nie mam pojecia jakie powinno byc cisnienie w takiej instalacji. Temperatura glikolu byla z 30 st przy tym 1 barze

Fantom

kolektor1
07-04-2014, 09:02
Nie mam pojecia jakie powinno byc cisnienie w takiej instalacji. Temperatura glikolu byla z 30 st przy tym 1 barze

Fantom
A ile masz tych kolektorów, bo wydaje mi się, że 2l/min dla całej instalacji to trocę jednak mało. Jaka jest wysokość między kolektorami a zbiornikiem?

szczukot
07-04-2014, 10:25
Między kolektorami a zbiornikiem jakięś 8 m róznicy poziomu.
To są dwa turboslary rurowe Makroterma.
Na każdy zalecane jest 60l/h. Mam zainstalowane dwie sztuki więc wychodzi 2l/min

Fantom

kolektor1
07-04-2014, 14:09
Faktycznie gdzieś sączy się glikol. Dobij do 2 barów, wyłap na separatorze powietrze ustaw sobie na I bieg i obserwuj złązki.

szczukot
07-04-2014, 16:00