PDA

Zobacz pełną wersję : Gniazdka - dwie linie dla jednego gniazdka ?



Ayahuasca
20-08-2014, 16:14
Witam.

Robie remont małego sklepu,i mimo że nie jestem elektrykiem zobowiązałem się że zainstaluję włączniki i gniazdka w ścianach do zrobionej już instalacji.Mam między innymi dwa gniazdka podwójne,i ze ściany z puszki wystają mi dwa kable - tzn. dwa komplety kabli z fazą neutralnym i OP czyli 6 kabelków łącznie tak jakby każde z gniazdek w gniazdku podwójnym miało być oddzielnie podłączone,niestety gniazdko tak jest zrobione że oba gniazdka są na jednej listwie,tzn. podłączam prąd w gniazdku w jednym miejscu i mam prąd odrazu w obu gniazdkach,i teraz nie wiem co z tym zrobić czy mogę obie fazy podłączyć w jedno miejsce (połączyć razem) czy nie jest to raczej dobry pomysł ? (nie za bardzo wiem czy oba te kable prowadzą do jednego bezpiecznika czy są na dwóch różnych bezpiecznikach).

Jeśli tak nie można zrobić to muszę powiedzieć właścicielowi żeby wymienił te gniazdka na takie że można każde podłączyć oddzielnie tak ?Pozdrawiam.

Dominik01
20-08-2014, 16:59
W każdym z gniazd są po 2 przewody? Wygląda na to że instalacja jest prowadzona bezpuszkowo czyli od gniazda do gniazda. Do gniazda dochodzi zasilanie z rozdzielnicy oraz drugi przewód na zasilanie następnego gniazda. Ze względu na to że jest to sklep zleć wszystkie prace elektrykowi który później wystawi odpowiedni protokół. Tym bardziej że z twojego postu wynika że nie masz o tym pojęcia.

Ayahuasca
20-08-2014, 21:35
W każdym z gniazd są po 2 przewody? Wygląda na to że instalacja jest prowadzona bezpuszkowo czyli od gniazda do gniazda. Do gniazda dochodzi zasilanie z rozdzielnicy oraz drugi przewód na zasilanie następnego gniazda. Ze względu na to że jest to sklep zleć wszystkie prace elektrykowi który później wystawi odpowiedni protokół. Tym bardziej że z twojego postu wynika że nie masz o tym pojęcia.

Witam.