PDA

Zobacz pełną wersję : Izolacja pionowa fundamentów - zewnetrzna i wewnetrzna - robić?



aldam1
12-09-2014, 09:45
Witam,

Projektant przewidział u mnie izolację pionową ze styroduru 10cm zewnętrznej i wewnetrznej strony bloczka fundamentowego.
Wykonawca twierdzi , że szkoda pieniędzy na izolację wewnętrzną.

Grunt piasek, sucho, woda na 4m.

Co o tym sądzicie?

Druga sprawa to materiał

Mam do wyboru

Styropmin Fundamin
Knauf hydro mim
Xps – Synthos

Pierwsze dwa ceny podobne
XPS najdroższy ok. 160zł więcej na m3

Nie mam doświadczenia w tym temacie. Projektant mówi co innego, wykonawca namawia na tańszy wariant.

Dzięki

Fo_
12-09-2014, 21:07
Od strony wewnętrznej stosujemy najczęściej xps o grubości 50% xps zewnętrznego.

nydar
12-09-2014, 21:18
Jaki jest sens w dawaniu izolacji od środka ściany fundamentowej?

aldam1
13-09-2014, 11:13
Właśnie nie wiem jaki sens ocieplania od środka. Nie potrafię znaleźć uzasadnienia.

nydar
13-09-2014, 12:12
Poproś projektanta by uzasadnił energetyczny sens izolowania fundamentu od środka .
Nie wiem jaką warstwę izolacji będziesz miał na posadzce ale możesz spodziewać się temp .pod chudziakiem od 12 do 16oC zimą. Tymczasem stopa fundamentowa może mieć i blisko + 3-5oC .Jeżeli zaizolujesz od środka .to masz gradient między fundamentem a murami nośnymi17- 15oC. a jeżeli nie zaizolujesz to 4-8oC .Wyższy gradient to większe straty jakim jest mostek na styku fundament -ściany nośne.

aldam1
13-09-2014, 13:27
Nie usłyszałem sensownego wytłumaczenia. Także odpuściłem wewnętrzne ocieplenie styropianem

Fo_
14-09-2014, 07:52
Budujesz energooszczędnie?
Jak zaizolujesz z obu stron to mostka teoretycznie nie ma bo sam bloczek też stanowi pewną izolację..
Masz kierownika, projektanta to zadawaj pytania im.
Nie sugeruj się odpowiedziami anonimowych znawców. Bez obrazy.

aldam1
15-09-2014, 10:03
Dokładnie tak zrobiłem.
Zapytałem i projektanta i kierownika i zdecydowałem o zewnetrznym połozeniu styropianu (dokładnie styroduru).

combo