PDA

Zobacz pełną wersję : Zbrojony betonowy podest pod akwarium 600 l - poproszę o wskazówki



domi-nikka
16-10-2014, 02:00
WItajcie,

mamy w planach posiadać w naszym domu akwarium 600 l o wymiarach 160 cm x 60 cm x 60 cm

Pod to akwarium dozbroiliśmy dodatkowo miejscowo płytę fundamentową i chcemy wylać betonowy podest. Naszkicowałam sobie koncepcję wykonania tego podestu i bardzo Was proszę o uwagi, czy ta koncepcja jest akceptowalna - w sensie - czy wytrzyma, a może warto ją dozbroić (lub przeciwnie) czy też przeprojektować.

Linie zielone i czerwone to pręty fi 16 mm. Beton - myślałam o B20.

Zaznaczam, że jeżeli chodzi o konstrukcje budowlane, to jestem laikiem :) więc jeżeli koncepcja ta jest bez sensu, bardzo Was proszę o merytoryczne uwagi, jak to zrobić inaczej - jak blondynce poproszę :) ;)
Z góry serdecznie Wam dziękuję.
Mam nadzieję, że szkice są czytelne.

Dla zobrazowania całości wizualizacja:
http://i1370.photobucket.com/albums/ag264/domi-murator/strefadzienna9_zpsad8a5480.jpg

I szkice:

http://i1370.photobucket.com/albums/ag264/domi-murator/szkicakwa3_zps836e3ee4.png

http://i1370.photobucket.com/albums/ag264/domi-murator/szkicakwa4_zps0f1dc29c.png

http://i1370.photobucket.com/albums/ag264/domi-murator/szkicakwa2_zps1deeaa67.png

http://i1370.photobucket.com/albums/ag264/domi-murator/szkicakwa1_zps7984e881.png

Pozdrowienia.

Jarek.P
16-10-2014, 06:09
Nie jestem konstruktorem, nie przeliczę tego pod kątem naprężeń, ale na oko i zdrowy rozsądek to jest chyba za wiotkie w nogach i niemal na pewno za skąpo zbrojone. Pręty mogą być cieńsze, ale więcej, gęściej, zbrojenie poprzeczne też gęściej, żeby to związać jakoś. Nogi będą miały trudną rolę do spełnienia (wytrzymałość na wyboczenie w obie strony), nie wiem, czy ich zbrojenie nie powinno być w dwóch warstwach.