PDA

Zobacz pełną wersję : Instalacje po tynkowaniu? Proszę o rady.



yahny
05-11-2014, 20:18
Witam.
Stoję przed pilnym wyborem kolejności dalszych prac na budowie teściów.
Mam stan surowy zamknięty, zbliża się zima.
Myślałem, że będę miał całą zimę na zrobienie instalacji elektrycznej (jestem elektrykiem), jednak, jako że bank zmusił do wzięcia transzy kredytu, szkoda jej marnować.
Koleś od wody, kanalizacji, gazu i ogrzewania powiedział, że wygodnie i bezpiecznie będzie położyć wodę, gaz i kanal. po tynkowaniu (dużo kucia nie ma), w zasadzie się zgadzam. Jednak przed tynkowaniem (tynki cementowo-wapienne) powstrzymuje brak instalacji elektrycznej, na którą potrzebuje trochę czasu.
Pytanie: Jaką kolejność wybrać?
1. instalacje elektryczne, tynkowanie , reszta instalacji. (czasu trochę zajmie, a mogą przyjść mrozy i nie wiem, czy można tynkować przy jednej kozie na 150m kw.)
2. tynkowanie, elektryka i reszta (czy bruzdy na kable, które postaram się dobrze zaprawić będą powodować pęknięcia itp?)
3. instalacje, potem tynkowanie (tutaj ryzyko uszkodzenia instalacji przez ekipę tynkarzy)

Bardzo proszę o rady. Najszybciej będzie wersja 2,
Pozdrawiam.

jacek.zoo
05-11-2014, 20:36
Witam.
Stoję przed pilnym wyborem kolejności dalszych prac na budowie teściów.
Mam stan surowy zamknięty, zbliża się zima.
Myślałem, że będę miał całą zimę na zrobienie instalacji elektrycznej (jestem elektrykiem), jednak, jako że bank zmusił do wzięcia transzy kredytu, szkoda jej marnować.
Koleś od wody, kanalizacji, gazu i ogrzewania powiedział, że wygodnie i bezpiecznie będzie położyć wodę, gaz i kanal. po tynkowaniu (dużo kucia nie ma), w zasadzie się zgadzam. Jednak przed tynkowaniem (tynki cementowo-wapienne) powstrzymuje brak instalacji elektrycznej, na którą potrzebuje trochę czasu.
Pytanie: Jaką kolejność wybrać?
1. instalacje elektryczne, tynkowanie , reszta instalacji. (czasu trochę zajmie, a mogą przyjść mrozy i nie wiem, czy można tynkować przy jednej kozie na 150m kw.)