PDA

Zobacz pełną wersję : wylewka 15mm



mrmeX
15-11-2014, 21:21
Witam, muszę nadlać spocznik na schodach o około 15mm, Mam trochę otwartych worków kleju min Ceresit cm17, cm 22, i kilka tańszych. Szkoda aby się to zmarnowało. Mogę to wylać zamiast wylewki samopoziomującej?
Pozdrawiam

Zdun Darek B
15-11-2014, 21:23
Możesz .
Licz się jednak z wolnym schnięciem tak grubej warstwy kleju .

jarekkur
15-11-2014, 21:52
Witam, muszę nadlać spocznik na schodach o około 15mm, Mam trochę otwartych worków kleju min Ceresit cm17, cm 22, i kilka tańszych. Szkoda aby się to zmarnowało. Mogę to wylać zamiast wylewki samopoziomującej?
Pozdrawiam
Zastanów się co chcesz na ten spocznik położyć. Jeżeli drewno, to nie możesz tego użyć!!!

mrmeX
16-11-2014, 09:06
Zgadza się, zapomniałem napisać, że na to pójdzie parkiet, dlatego myślałem dosypać cement oraz piasek do wylewek w proporcjach 1:4, aby było bardziej "szorstkie"

coulignon
16-11-2014, 09:28
Pod parkiet musisz mieć posadzke minimum 20Mpa na ściskanie. Nie osiągniesz tego mieszając na ślepo rózne składniki znalezione na budowie. Produkuję samopoziomy i wierz mi uzyskanie ww wartości bazując na kleju jest praktycznie niemożliwe.

Zagruntować, odeskować brzegi i wylać porządny samopoziom taki 2-20mm

jarekkur
16-11-2014, 20:18
Zgadza się, zapomniałem napisać, że na to pójdzie parkiet, dlatego myślałem dosypać cement oraz piasek do wylewek w proporcjach 1:4, aby było bardziej "szorstkie"
przede wszystkim ma być mocne. Coulignon popdpowiedział, nic dodać! Powodzenia

Zdun Darek B
16-11-2014, 20:59
Zgadza się, zapomniałem napisać, że na to pójdzie parkiet, "

Parkiet na spoczniku ?
15 mm nadlanego zwykłego betonu czy aby to nie odskoczy ?

coulignon
16-11-2014, 21:04
odskoczy.

mrmeX
16-11-2014, 22:14
Tak parkiet na spoczniku, a schody drewniane. Nie rozumiem co odskoczy. Sam beton wiadomo odspoi się i popęka, wylewka samopoziomująca da radę.
Dziękuję za pomoc.

jarekkur
17-11-2014, 21:13
Parkiet na spoczniku ?
15 mm nadlanego zwykłego betonu czy aby to nie odskoczy ?
napisz co rozumiesz przez zwykły beton. Fachowo nazywasz to betonem czy ot tak jak wszyscy?
Odeskuj spocznik i uszczelnij, aby się nie wylewała i wylej samorozlewną wylewkę cementową od 5 do 20mm pod parkiet, o wytrzymałości po 28 dniach C-30N/mm2 i F-5-6N/mm2. Prościej się nie da!

fighter1983
20-11-2014, 10:01
odskoczy.
i da susa przez otwarte okno :)

coulignon
20-11-2014, 10:05
oby nie pogryzła nikogo w czasie oddawania skoku. Odparzone wylewki potrafią być agresywne.

fighter1983
20-11-2014, 10:15
Faktopedia: 2 dziewczynki zaatakowane przez wylewke, 7 osob rannych po tym, jak zbyt cienka warstwa wylewki z powodu swej grubosci zostala zakazona wirusem Ebola i wscieklizna.
w nocy z dnia 11/12 listopada br w miejscowosci Kostrzyn niezwkle agresywna wylewka dopuscila sie ataku na 2 spiace w mieszkaniu dziewczynki. Powodem ataku prawdopodobnie byla zbyt mala grubosc wylewki.
"Bylam za cienka i mnie to wyprowadzilo z rownowagi, odskoczylam i zaatakowalam. Nie wiem co sie ze mna stalo" - mowi wylewka
Jak donosza nasze niezalezne zrodla na pomoc dziewczynkom przyszli sasiedzi, kilku z nich, lacznie 7 osob doznalo lekkich obrazen narzadu wzroku. Wylewka bronila sie sypiac im piachem w oczy.

#wylewka #przemoc #ebola

fotohobby
20-11-2014, 10:55
To teraz porozmawiajmy o jeszcze cieńszych wylewkach ;)

Mam powierzchnie 3x5m, otoczoną gresem. Róznica poziomu między tą powierzchnią, a płytkami to 15-18mm
Na tą powierzchnię mają byc położone panele 10mm na podkladzie pianomat 3mm.
Do poziomu płytek pozostaje 2-5mm. Jak to zgubic ?
Glazurnik sugeruje klej do plytek w dwóch warstwach.

coulignon
20-11-2014, 11:23
Z klejem będzie straszna zabawa żeby to machnąć równo. Samopoziom lub połozenie paneli na grubszym podkładzie np takim: https://partner-panele.pl/114718/plyta-zielona-steico-pod-panele-podlogowe-gr-7mm

fotohobby
20-11-2014, 11:47
Podkład byłby najłatwiejszy, ale na ogrzewaniu podłogowym to spora bariera dla ciepła.
Może więc samopoziom...

coulignon
20-11-2014, 12:33
A te 3mm to będzie widać? Zanim zaczniesz "wielkie manewry" to przyłóż panel z podkładem i zobacz czy jest problem. Chyba że juz to robiłeś.

Najpierw zagruntować, zużycie masz na poziomie 1,6 kg/m2/mm grubości. Z 75 kg samopoziomu uzyskasz grubość około 3mm.
Tutaj specyfikacja: http://chems.pl./tfile/Ceflatt_karta_techniczna_20kg.pdf

fotohobby
20-11-2014, 13:14
Tam nie będzie listwy wykańczającej między ceramiką/panelami, wiec wolalbym, żeby bylo w poziomie

coulignon
20-11-2014, 13:47
czyli musi byc co do mm.
Powiem tak: zastanawiam czy na kleju nie wyprowadzi się tego dokładniej. Samopoziom leje sie jak woda i może być problem z "okiełznaniem " gdzieś po rogach. Jak płytkarz czuje się na siłach - niech leci klejem.

fotohobby
20-11-2014, 15:17
Tak to też argumentował. Zastanawiam sie tylko, czy po ew. wylaniu samopoziomu, po tych 20-30 minutach można go jeszcze skorygować, tak w odleglosci do 30-40 cm od krawędzi gresu

coulignon
20-11-2014, 15:25
nie.
Jest on albo płynny (więc nie skorygujesz) albo zaczyna wiązać (wtedy się kruszy więc nie skorygujesz) albo jest skała (po 3 godzinach) Więc nie skorygujesz.

Jakby nie patrzył - nie ma jak poprawić.

fotohobby
20-11-2014, 15:47
Ok, dzięki za informacje. Chyba pozostanie klej i blichtówka

jarekkur
20-11-2014, 20:29
Tak to też argumentował. Zastanawiam sie tylko, czy po ew. wylaniu samopoziomu, po tych 20-30 minutach można go jeszcze skorygować, tak w odleglosci do 30-40 cm od krawędzi gresu

po 30min. a nawet później (gdy już można wejść) można go szlifować (gdy za grubo)np. gruboziarnistym płótnem ściernym. Gdy za nisko, wtedy po utwardzeniu wyrównać cementową masą szpachlową.

jarekkur
20-11-2014, 20:35
nie.
Jest on albo płynny (więc nie skorygujesz) albo zaczyna wiązać (wtedy się kruszy więc nie skorygujesz) albo jest skała (po 3 godzinach) Więc nie skorygujesz.

Jakby nie patrzył - nie ma jak poprawić.

ja czekam po wylaniu aż "wylewka" na tyle stężeje, że można na nią wejśc i specjalnymi tarczami przy pomocy maszyny talerzowej ściagam ewentualne "górki". Jest nas dwóch. Ten drugi z łata 2mb. Powierzchnia w ten sposób jest równiusia. Poza tym mam już przetartą, szorstką powierzchnię, pod klejenie np. parkietu.

fotohobby
20-11-2014, 20:52
Wzialem sobie do salonu piwko, usiadlem, spojrzałem i podumałem...
Wymyśliłem, że w sumie dokładnie te 13mm od góry muszę mieć przy krawedzi gresu na szerokosci kilkunastu sentymetrów od niego. Pózniej, jak się zdazy milimetr w jedną, czy w drugą stronę, to nie bedzie to juz tak widoczne, poza tym podklad pod panele w czesci może takie roznice zniwelować.
Pomyślalem wiec, czy nie przygotowac sobie kostki styroduru np 5x5x20 cm i na polowie dlugosci nie wyfrezować tych 13mm...
Pozniej rozrobic klej do gresu, nałozyć pas szeroki na 10cm wzdłuż krawędzi płytek, po czym oprzeć kostkę wykrezowaną cześcią na gresie i przesuwając ją po nim, zebrać nadwyżkę kleju, robiąc sobie poziom -13mm od poziomu gresu.

I ten pas, szeroki na 10cm wyznaczy póżniej poziom przy wypełnianiu klejem pozostalej powierzchni. Można sobie wtedy będzie 3m łatą pomóc.
Albo nie stosowac kleju, tylko wylać samopoziom i jej ewentualny nadmiar tym styrodurowym klockiem przy krawędzi ściagać....

coulignon
20-11-2014, 21:15
ja czekam po wylaniu aż "wylewka" na tyle stężeje, że można na nią wejśc i specjalnymi tarczami przy pomocy maszyny talerzowej ściagam ewentualne "górki". Jest nas dwóch. Ten drugi z łata 2mb. Powierzchnia w ten sposób jest równiusia. Poza tym mam już przetartą, szorstką powierzchnię, pod klejenie np. parkietu.
u kolegi Fotohobby podejrzewałem brak szlifierki. Oczywiście można go przyszlifować. Tylko operacja robi się już zbyt skomplikowana jak na domowe dłubanie.

Swoją drogą na jakim samopoziomie najlepiej Ci się pracuje i jaka cecha (oprócz rzeczy oczywistych jak wytrzymałość na sciskanie ) jest dla Ciebie najważniejsza?

Fotohobby:
Pomysł z klockiem ok ale wykonanie z klejem. Z samopoziomem nie wyjdzie. ma specyficzną konsystencję. Po związaniu kleju, w środek tak powstałej wanny możesz wlać samopoziom i ciągnąć łatą.

fotohobby
20-11-2014, 21:42
Fotohobby:
Pomysł z klockiem ok ale wykonanie z klejem. Z samopoziomem nie wyjdzie. ma specyficzną konsystencję. Po związaniu kleju, w środek tak powstałej wanny możesz wlać samopoziom i ciągnąć łatą.

Tak właśnie zrobię. Swoją drogą, to gdzieś w moich okolicach można dostać samopoziom, który linkowałeś ?

jarekkur
21-11-2014, 21:00
przede wszystkim robię "wylewki" stosunkowo rzadko. Może raz w miesiącu. Używam każdego materiału, który nadaje się pod parkiety, deski! Drobne nierówności przy kaflach aby uzyskać idealna wysokość zdzieram także klockami. To wszystko da się zrobić pod parkiety. Gorzej pod cienkie 2,0mm pcv, kauczuk itp. Tam musi byc gładź.i żadnych śladów po zaciąganiu pacą czy raklą. Niestety, na drugi dzień pozostaje już tylko frezowanie. Używam Artelitu, Mapei, Uzin, Wakol. Nie mam jakiś ulubionych marek. Oprócz wytrzymałości C-30N/mm2 i F-5-6N/mm2, nic więcej nie potrzebuję. I tak nie wierzę, że w 3 dni po wylaniu można wszystko...
Chyba, że jest to 1,0mm grubości!

fighter1983
21-11-2014, 21:05
przede wszystkim robię "wylewki" stosunkowo rzadko. Może raz w miesiącu. Używam każdego materiału, który nadaje się pod parkiety, deski! Drobne nierówności przy kaflach aby uzyskać idealna wysokość zdzieram także klockami. To wszystko da się zrobić pod parkiety. Gorzej pod cienkie 2,0mm pcv, kauczuk itp. Tam musi byc gładź.i żadnych śladów po zaciąganiu pacą czy raklą. Niestety, na drugi dzień pozostaje już tylko frezowanie. Używam Artelitu, Mapei, Uzin, Wakol. Nie mam jakiś ulubionych marek. Oprócz wytrzymałości C-30N/mm2 i F-5-6N/mm2, nic więcej nie potrzebuję. I tak nie wierzę, że w 3 dni po wylaniu można wszystko...
Chyba, że jest to 1,0mm grubości!

wyprobuj prosze produkty szybkosprawne Kerakoll/SLC i daj feedback - Twoja opinia jest dla mnie ultra wazna

Parkiet
22-11-2014, 07:34
Przygotowanie poziomu podkładu względem posadzki z płytek, na który mają iść panele lub drewno wygląda następująco:
1 - ocena istniejącego podkładu w kontekście potrzeby naprawy - przystosowania
2 - dobór masy samopoziomującej lub innej naprawczej
3 - szlif podkładu
4. odkurzanie
5- gruntowanie w systemie
4- zorganizowanie roboty
5- przygotowanie masy
6 - wylanie odpowiedniej masy "samopoziomującej", każda wymaga wspomożenia przy układaniu.
7- odpowietrzenie
8 wspomożenie jej w rozłożeniu na odpowiednim poziomie z zachowaniem płaszczyzny z wykorzystaniem 2 metrowej łaty z oczkiem i wycięciem odpowiednim do grubości posadzki panelowej czy drewnianej.
9 - z tej samej łaty z wycięciem można korzystać przy przygotowaniu podkładu z użyciem masy szpachlowej.
Prosto i skutecznie. Pozdrawiam.

jarekkur
22-11-2014, 22:02
Przygotowanie poziomu podkładu względem posadzki z płytek, na który mają iść panele lub drewno wygląda następująco:
1 - ocena istniejącego podkładu w kontekście potrzeby naprawy - przystosowania
2 - dobór masy samopoziomującej lub innej naprawczej
3 - szlif podkładu
4. odkurzanie
5- gruntowanie w systemie
4- zorganizowanie roboty
5- przygotowanie masy
6 - wylanie odpowiedniej masy "samopoziomującej", każda wymaga wspomożenia przy układaniu.
7- odpowietrzenie
8 wspomożenie jej w rozłożeniu na odpowiednim poziomie z zachowaniem płaszczyzny z wykorzystaniem 2 metrowej łaty z oczkiem i wycięciem odpowiednim do grubości posadzki panelowej czy drewnianej.
9 - z tej samej łaty z wycięciem można korzystać przy przygotowaniu podkładu z użyciem masy szpachlowej.
Prosto i skutecznie. Pozdrawiam.

witam Tadziu,

i tak to właśnie wygląda. Proste. Rękawy podciągnąć i do roboty.
pozdr.