PDA

Zobacz pełną wersję : kupuje okna - parę pytań



grend
19-01-2015, 16:19
Najpierw słowo przedwstępne - jestem prawie laikiem w tym temacie chcę mieć 3 szyby i przenikalność w granicach 0,5-0,7 - okucia zbrojenia na ten temat moja wiedza jest zerowa. Mam pojecie jak powinny być zamontowane okna i też jak nie nalezy tego robić bo trochę pooglądałem speców w akcji i 2 razy "odczułem" ich dokonania.
Na poczatek czy ten test jest miarodajny przy podjeciu decyzji o zakupie - http://oknotest.pl/pro-quality-ranking-okien-pcv czy moze sa jakieś inne bardziej wiarygodne ??
Obecnie czekam na wycenę okien z profili Brugmana Salamander Veka i druty. Wiem ze druty sa poniewierane ale ogladałem profil i wyglada nazwijmy to standardowo z innymi biorąc opcje większego zbrojenia profilu. Dlaczego zainteresowałem sie drutami bo produkowane profile i szyby w Polsce przez Polski kaptał a dla mnie to wazne. Z tych 3 profili (pomijam druty) który wedlug was jest najlepszy ??
Generalnie przy decyzji bedę pomijać przenikalność ramki a ważniejsze dla mnie jest szyba - najlepiej 0,5 przenikalności. Dość spora inwestycję w ramę według mnie lepiej przeznaczyć np na ciepły montaz...W moim przypadku ściany to jakieś 120 m2, szyby jakies 20 m2 a ramki moze 3m2. Tak naprawdę ramka w tym momencie jest ułamkiem powierzchni budynku gdzie jeszcze część będzie przykryta styro od elewacji. Ja będę miał duzo fix- ów w ramie więc tym bardziej bedzie mnie interesowała szyba. Czy ten kierunek myslenia jest dobry ???
i ostatnie pytanie czym kierować się przy zakupie okien będąc laikiem i nie znając niuansów np jakiegoś zawiasu czy klamki

nikt ważny
19-01-2015, 17:29
Hmmm.... pomijam fakt, że nie zadałeś sobie trudu przeczytania innego wątku, wręcz z identycznym pytaniem
A po wtóre - kupuj polski kapitał, ma same zalety tylko czy będziesz zadowolony z okien po kilku latach - podziel się wrażeniami

grend
19-01-2015, 18:30