PDA

Zobacz pełną wersję : powietrzna pompa ciepła - opinie uzytkowników



rafal.sz
30-01-2015, 10:12
Witam,
Jestem przed budową domu i staram sie wybrać jak najrozsądniejsze żródło ciepła do mojego domu.
Problem polega na tym że jestem zielony w temacie pomp ciepła.
Próbowałem zorientować sie na róznych forach odnośnie powietrznej pompy ciepła, ale nigdzie nie moge znaleść urzytkowników takich pomp i ich opini na ten temat. Moze moge liczyć na waszą pomoc.
Dom budowany tradycyjnym sposobem- porotherm 25, styropian 20 a moze nawet 25, okna 3 szybowe, dom z użytkowym poddaszem 130 m2,
1) czy powietrzan pompa ciepła wystarczy do ogrzewania domu przez cały okres zimowy, plus ewentualnie kominek z płaszczem wodnym dla ewentualnego sporadycznego wspomagania. Czy moze pompa powietrzna może służy jedynie jako wspomaganie do ogrzewania?
2) czy w okresie zimowym jej wydajność nie jest zbyt niska, a co za tym idzie koszty z byt wysokie aby ogrzewac dom tylko za jej pomocą.
3) czy taka pompa daje mozliwośc do ogrzewania wody uzytkowej.
4) jaki jest koszt całkowitej instalacji.
5) czy konieczne jest ogrzewanie podłogowe czy np w sypialniach mogą być grzejniki?
6) i oczywiscie czy ktoś korzysta z powietrznej pompy przez cały rok i moze napisać swoje spostrzezenia i uwagi?


Zgóry dziekuje za pomoc

stefan_ems
30-01-2015, 10:20
Witam,
Jestem przed budową domu i staram sie wybrać jak najrozsądniejsze żródło ciepła do mojego domu.
Problem polega na tym że jestem zielony w temacie pomp ciepła.
Próbowałem zorientować sie na róznych forach odnośnie powietrznej pompy ciepła, ale nigdzie nie moge znaleść urzytkowników takich pomp i ich opini na ten temat. Moze moge liczyć na waszą pomoc.
Dom budowany tradycyjnym sposobem- porotherm 25, styropian 20 a moze nawet 25, okna 3 szybowe, dom z użytkowym poddaszem 130 m2,