PDA

Zobacz pełną wersję : Gruntowny remont mieszkania w bloku kilka pytań



antraxcdt
01-02-2015, 09:56
Witam,
w najbliższym czasie zamierzam remontować całe mieszkanie, i w związku z tym mam kilka pytań. Przeszukałem już dość dokładnie internet ale niestety do niektórych informacji bardzo ciężko się dokopać przez natłok bezwartościowych. Chcę zrobić gruntowny remont od sufitu podwieszanego przez prostowanie ścian po podłogi. Większość prac zamierzam wykonać samemu jedynie kuchnie, łazienkę i cześć prac elektrycznych zamierzam pozostawić fachowcom.
Zacznijmy od kolejności prac, poprawcie mnie jeśli się mylę. Chciał bym zacząć na początku od "prostowania" ścian, po tym osadzenie drzwi, podwieszane sufity, na końcu podłogi.

Pytania:
1) do prostowania ścian raczej chcę wykorzystać tynku cementowo-wapiennego, czy mogę do wygładzenia użyć szpachli gipsowej?

2) by zrobić proste ściany gdyż nie mam doświadczenia chcę użyć listw podtynkowych. Wyczytałem by je przyklejać na zaprawie gipsowej, z tym się wiąże kolejne pytanie czy te listwy wyciągać czy zostawiać, jeśli zostawiać to czy nie lepiej przykleić je na tej samej zaprawie co tynk? Po 2 jeśli wyciągać to czy w miejscu klejenia tam gdzie będzie zaprawa gipsowa i nałożę zaprawę cementowo-wapienną nie będzie ten tynk osłabiony? Po 3 jak wyciągam to kiedy? Tuż po zrobieniu ściany czy odczekać aż tynk lekko zwiąże?

3) na narożnikach oczywiście daję listwy, ale czy listwy mają być tylko na narożnikach wypukłych czy na wklęsłych także? Po nałożeniu tynku ( widziałem to na filmikach ) listwy narożne zostają widoczne gdyż tynk równali do ich wysokości, więc jak je zamaskować po wszystkim ( robi się to przy kładzeniu gładzi ? ).

4) jak zrobić prostowanie ścian przy oknach i drzwiach wejściowych?