PDA

Zobacz pełną wersję : Kolektory słoneczne - tak czy nie?



LostHighway
07-02-2015, 22:41
Witam,
Mam pytania w temacie kolektorów słonecznych, jestem całkowicie zielony dlatego proszę o podpowiedzi. :)
1. Czy instalując kolektory warto podłączać do istniejącej instalacji CO, czy używać tylko do podgrzewania wody? (jeżeli ma to znaczenie posiadamy kocioł Junkers Smart 14)
2. Jaki zasobnik oraz ile paneli zainstalować aby było to opłacalne dla 3-4 osobowej rodziny?


Ad. 1. "Mój" hydraulik sugeruje iż warto instalować panele i podłączyć je do wspomagania instalacji CO oraz dać spory zasobnik na ciepłą wodę. Jednak sceptycznie podchodzę do sprawy, gdyż oczami wyobraźni widzę brak słońca w zimie i zasypane śniegiem kolektory. Co w sumie daje zwiększone zużycie gazu na ogrzanie powiedzmy 400l zasobnika. (Na dzień dzisiejszy mamy zasobnik 120l podgrzewany gazem do temp. 38*C)


Kolejna wątpliwość - co w upalne dni, gdy słońca jest dużo i nie ma fizycznej możliwości aby zagospodarować produkowane ciepło? Np. woda w zasobniku nagrzana do temperatury maksymalnej, ogrzewanie oczywiście w lecie jest wyłączone, a słońce dalej grzeje. Co wtedy z tym ciepłem?
Czy są jakieś systemy zabezpieczające przed przegrzaniem instalacji? Czy taka instalacja jest bezpieczna i np. nie wybuchnie?! Co może się stać z instalacją gdy nie będzie zasilania?


Bardzo proszę o pomoc i zabranie głosu w powyższych kwestiach. Jestem totalnym laikiem, a muszę podjąć decyzje instalować czy rezygnować. :bash: Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.

rwxw
08-02-2015, 19:20
1. Czy instalując kolektory warto podłączać do istniejącej instalacji CO, czy używać tylko do podgrzewania wody? Ad. 1. "Mój" hydraulik sugeruje iż warto instalować panele i podłączyć je do wspomagania instalacji CO